۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۹۱۸۵۰
مدیر رادیو معارف؛

مقابله با تحریف عاشورا بخشی از برنامه های رادیو معارف در ماه محرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف با اشاره به تحریف حادثه عاشورا در خارج از کشور گفت: بررسی علل قیام عاشورا و پیشگیری از تحریفات بخشی از مأموریت های کانال ندای اسلام به زبان انگلیسی است.
محمد لطفي نياسر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف و دبیر شورای معارف صدای جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برنامه های رادیو معارف، صدای فضیلت و فطرت، در ماه محرم الحرام را تشریح کرد.

 وی با اشاره به این که رادیو معارف در ماه محرم الحرام در بخش فارسی زبان 9 ویژه برنامه طراحی کرده است گفت: ویژه برنامه«نجوای عاشقان» به ارائه زیارت های وارد شده درباره حضرت امام حسین(ع) و یاران گرامیشان می پردازد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر اظهار داشت: برنامه«ناصحان» به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و بررسی عملکرد مسؤولان در بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت، همچنین برنامه«علم هدایت» جلوه های هدایت گری قیام امام حسین را هر روز صبح به صورت زنده با حضور کارشناسان این حوزه تحلیل و بررسی می کند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه زنده«خیمه های عشق» به بررسی تاریخ واقعه عاشورا و شخصیت های این واقعه می پردازد، برنامه روایی نمایشی«مسافران بهشت» نیز به بررسی شخصیت های مثبت صحنه کربلا خواهد پرداخت.

مدیر رادیو معارف یادآور شد: با توجه به این که ادبیات و شعر عاشورا توأم با شور و شعور عاشورایی است و موجب زنده نگه داشتن یاد و نام عاشورا شده است، برنامه«شور عاشورا» هر روز از رادیو معارف پخش می شود، برنامه «حسینیه» نیز یک هیأت رسانه ای است که هر شب از رادیو معارف پخش می شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های بخش انگلیسی زبان رادیو معارف پرداخت و گفت: بررسی علل قیام عاشورا و پیشگیری از تحریفات بخشی از مأموریت های کانال ندای اسلام است.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به این که متأسفانه در خارج از کشور به ویژه کشورهای انگلیسی زبان با تحریفات بیشتری در زمینه حادثه عاشورا رو به رو هستیم، اظهار داشت: درباره حادثه عاشورا با تحریفات شکلی و محتوایی رو به رو هستیم.

وی با بیان این که تحریف در روضه ها نمونه ای از تحریفات شکلی است، تأکید کرد: ما موظف هستیم برای پاسخ به این تحریفات مباحث روایی و تاریخی را به صورت گسترده تولید و پخش کنیم.

مدیر رادیو معارف تصریح کرد: تحریف در پیام عاشورا نیز وجود دارد، به صورت مثال تحریفی که در مسیحیت در مورد به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح(ع) و فدا شدن او برای آمرزش گناهان مردم وجود دارد به واقعه عاشورا نیز تسری داده شده است./919/پ202/ع

ارسال نظرات