۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۹۱۸۵۲
حجت الاسلام صدیقی:

آیت الله بهجت حساسیت ویژه ای نسبت به انقلاب و ولایت داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه قلم و بیان از تبیین اوصاف مرحوم حضرت آیت الله بهجت عاجز است، گفت: این عالم ربانی و فقیه مبرز حساسیت بسیار ویژه ای نسبت به انقلاب اسلامی و ولایت داشت.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم رونمايي از سنگ منقش به لقب العبد بر روي مزار آيت الله بهجت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، دوشنبه شب، در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت که با حضور شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره آن عالم ربانی، از وی به عنوان عبد صالح خدا یاد کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت یکی از مراجع عظیم الشان و فقهای بی بدیل بود، خاطرنشان کرد: زبان و قلم از بیان اوصاف و ویژگی های برجسته آن عارف الهی عاجز است.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی با اشاره به اینکه هیچ یک از عناوین و القاب نمی تواند عظمت و جایگاه والای حضرت آیت الله بهجت را نشان دهد، ادامه داد: این مرجع تقلید فقید، صاحب کرامات عدیده ای بود.

وی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت حقیقت تمام عناوین ارزشی بود تصریح کرد: این عالم ربانی با وجود مقام برجسته ای که داشت، آنچه اجازه داد در رساله وی نوشته شود العبد بود.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: سیره مرحوم حضرت آیت الله بهجت، بندگی و اطاعت خداوند تبارک و تعالی بود و آن عالم ربانی با وجود جایگاه برجسته اش نمی خواست خود را به عنوان یک فقیه مطرح کند.

وی تصریح کرد: درس فقه مرحوم حضرت آیت الله بهجت، درس بندگی خدا، جلوه نور و ملکوتی بود و در درس خود بندگی می کرد و خضوع و تواضع فوق العاده این عالم ربانی اجازه نمی داد که صفات او را بیان کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت آیت الله بهجت صاحب کرامات عدیده بود ابراز داشت: آن عالم عامل و فقیه مبرز شاگردان بسیار خوبی را تربیت کرد و به واقع مرزبان و دیده بان دین بود.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: مردم قدرشناس جمهوری اسلامی ایران نیز چه در زمان حیات و چه بعد از ارتحال حضرت آیت الله بهجت از وی تجلیل و تکریم و قدرشناسی و در مراسم تشییع پیکر پاک وی صحنه های کم نظیری را خلق کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه اهتمام و عنایت آن عالم فقید به نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، تصریح کرد: آن مرجع تقلید علاقه بسیار شدیدی به امام راحل داشت.

وی بیان داشت: حضرت آیت الله بهجت به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری نیز محبت شدیدی داشت و افزون بر حمایت از ایشان برای سلامتی شان دعا می کرد و حساسیت ویژه ای نسبت به انقلاب و ولایت داشت. /924/پ202/ع

ارسال نظرات