۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۹۱۸۶۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ساماندهی هیأت های عزاداری در محرم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی هیأت های عزاداری در محرم را ضروری دانست.
محرم و عزاداري
حجت الاسلام سید حاجی محمد موحدی، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم الحرام، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا باید گسترش پیدا کند و این فرهنگ برای آیندگان حفظ شده و تبلیغات غلط وارد این فرهنگ نشود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که غرب روی اعتقادات مذهبی کشور ما برنامه‌ریزی دارد و به دنبال از ابین بردن این تفکرات و اعتقادات است، ابراز داشت: باید به تبلیغات سوء آنها و تحریف‌هایی که قصد دارند وارد عزاداری‌های ما کنند توجه داشته و مقابله کنیم.

حجت الاسلام موحدی، در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: در اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم، حفظ نظم در برگزاری مراسم جمعی و در محل‌های عمومی، ضروری است که مسؤولان هیأت‌های مذهبی در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ساماندهی و برنامه ریزی برنامه های عزاداری هیأت های مذهبی در مناطق مختلف را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از هیأت های مذهبی به دلیل عدم هماهنگی و کنترل جمعیت، مراسم عزاداری به انحراف کشیده می شود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت ساماندهی عکسبرداران و فیلمبرداران این مراسم، گفت: افرادی که برای تهیه فیلم و عکس از مراسم به عنوان یادگار و آرشیو برنامه‌های مذهبی اقداماتی انجام می‌دهند، باید ساماندهی شوند و با افرادی که با عکسبرداری و فیلمبرداری قصد سوءاستفاده و اذیت افراد را دارند باید برخورد شود.

حجت الاسلام موحدی، در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: ذبح دام با توجه به قانون باید بر طبق موازین اسلامی و بهداشتی انجام شود و شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی و شهرداری‌ها در راستای اجرای قوانین بهداشتی همکاری کنند./945/ت303/ص
ارسال نظرات