۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۹۱۸۷۹
رییس ارشاد اسلامی شوشتر:

مسؤولان هیأت ها عزاداری ها را از خرافات دور کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، با تاکید بر تبیین واقعه عاشورا، اظهار داشت: قالب عزاداری‌‌ها در دهه محرم و مناسبت‌های دیگر باید از خرافات و بدعت‌ها دور باشد.
مسؤولان هیأت ها عزاداری ها را از خرافات دور کنند
حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تاکید بر تبیین واقعه عاشورا، اظهار داشت: قالب عزاداری‌‌ها در دهه محرم و مناسبت‌های دیگر باید از خرافات و بدعت‌ها دور باشد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، با بیان این که در این امر شاعران و مداحان در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: اگر نتوانیم حقایق عاشورا و نهضت عظیم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را به شایستگی تبیین و تشریح کنیم دچار گمراهی‌ها و گاه انحرافاتی می‌شویم.

وی تبیین اهداف امام حسین در قیام تاریخی‌اش را به همه شعرا و مداحان توصیه کرد و افزود: اگر نماز، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت احکام و شریعت اسلام مورد بی توجهی و یا مورد بی‌مهری قرار گیرد در آن صورت نه تنها به اسلام و احکام آن عمل نکرده‌ایم، بلکه نهضت عاشورا را نیز به فراموشی سپرده‌ایم.

عضو شورای فرهنگ عمومی شوشتر، هدف از قیام امام حسین را روشنگری جامعه در پیمودن راه صحیح و ثواب اعلام کرد و گفت: نباید مفاهیم ارزشی چون جهاد و شهادت، صبر و شجاعت و ایثار با برخی خرافه‌ها و بدعت‌ها آمیخته شده و اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

وی به حساسیت‌های جامعه در باب بیان اهداف قیام امام حسین و تلاش دشمنان در به انحراف کشیدن این مسیر اشاره کرد و افزود: دشمنان در یک حرکت خزنده و آرام سعی می‌کنند قالب عزاداری‌‌های ما را دچار خرافه‌های کنند که در ذات اسلام سراغی از آن را نمی‌توان گرفت.

حجت الاسلام فدیعمی، بیان حقایق عاشورا را مایه اعتماد و اعتقاد قلبی عزاداران به مبانی و شعایر اسلام برشمرد و گفت: اگر بتوانیم معرفت اهل بیت و امام حسین را که برگرفته از معرفت الهی و رسول‌‌الله است گسترش دهیم در آن صورت راهبرد صحیح را نیز ارائه خواهیم داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، در پایان سخنان خود، تاکید کرد: مردم با دقت و هوشیاری از خرافه‌گرایی‌ها در عزاداری ماه محرم دوری کنند./945/ت303/ص
ارسال نظرات