۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۹۱۸۸۷
کارگردان فیلم یوسف پیامبر:

حضور حوزه‌های علمیه در عرصه ساخت فیلم دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ کارگردان فیلم یوسف پیامبر با اشاره به تسلط حوزه‌های علمیه بر مبانی دینی‌ گفت: حوزه‌های علمیه با ورود به عرصه‌های نگارش، تحقیق و کارگردانی، اسلام را از طریق سینما بهتر به جهان بشناسانند.
فرج الله سلحشور كارگردان
فيلم


فرج الله سلحشور، کارگردان فیلم یوسف پیامبر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، تولید اثر هنری دینی را در گرو تسلط هنرمندان به مبانی و معارف اسلام دانست و گفت: افزون بر این هنرمند ما باید به اسلامی که می‌خواهد از آن فیلم بسازد ایمان داشته باشد.

سلحشور تسلط بر هنر و تکنیک‌های هنری را دیگر شاخصه تولید هنر دینی دانست و ادامه داد: اگر انسانی با سه شاخصه ایمان و شناخت اسلام و شناخت هنر وارد چرخه تولید هنر شود، می‌تواند آثاری ماندگار تولید کند.

وی اضافه کرد: نویسنده فیلم قرآنی افزون بر داشتن حالات روحانی و معنوی باید برای تولید یک اثر مطالعه بسیاری از منابع اسلامی داشته باشد.

این کارگردان سینما اظهار داشت: در سینمای غیر مذهبی فیلم‌ها بر اساس دروغ، ترویج فرهنگ اومانیسم و انسان‌محوری، ترویج فرهنگ مادی‌گرایی است‌، در حالی که دین با هر چهار آموزه این نوع فیلم‌نامه‌نویسی مخالف است.

وی اضافه کرد: در مقابل سینمای مذهبی خدامحوری، داشتن تحلیل دینی، معناگرایی، واقعی، مستند‌گویی و عبرت‌آموزی را مطرح می‌کند.

سلحشور به ضرورت استفاده از تخیل در آثار هنری مذهبی نیز اشاره کرد و گفت: اگر خیال ما به حق و حقیقت متصل باشد و قصد نویسنده بیان حقیقتی برای مخاطب باشد، استفاده از آن اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در بخش نگارش و تحقیق و در بخش کارگردانی می توانند ورود داشته باشند چرا که آنها مسلط به مبانی اسلامی و دینی هستند و اگر تخصص هنری داشته باشند، بهتر از همه می‌توانند به زبان فیلم، اسلام را به جهان بشناسانند.

کارگردان سینما با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری اولین همایش فیلم قرآن و عترت بیان داشت: اگر این جشنواره‌ها نباشد، هر چه نیروی مذهبی وارد عرصه هنر کنیم طبیعتا وارد سینمای مبتذل می‌شود و چاره‌ای جز همراهی با آن ندارد./965/ت302/س

ارسال نظرات