۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۱۹۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مقابله با جنگ نرم حمله همه جانبه امت اسلامی را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم جامعه، عدم باور جنگ نرم در میان برخی نخبگان است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند.
مقابله با جنگ نرم حمله همه جانبه امت اسلامی را می‌طلبد مقابله با جنگ نرم حمله همه جانبه امت اسلامی را می‌طلبد
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از دفتر جامعه اسلامی مهندسین خوزستان، سید مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته در جمع اعضای جامعه مهندسین اسلامی استان، به تشریح برخی از ابعاد مسأله جنگ نرم پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم جامعه، عدم باور جنگ نرم در میان برخی نخبگان است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه دشمن در جنگ نرم به آینده‌سازان ایران اسلامی است و هدف اصلی آنان جوانان و دانش‌آموزان است، ادامه داد: با توجه به موقعیت حساس امروز ایران و هجمه‌‌های بی‌‌امان فرهنگی دشمنان به کشور در قالب جنگ نرم، باید جوانان را برای مقابله با این نوع هجمه‌ها آماده‌تر کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر هجوم تهدیدات دشمن که در عرصه رسانه‌ها صورت می‌گیرد باید تجهیز شده و از قابلیت‌های تدافعی لازم بهره‌مند شود؛ استفاده از رسانه با تاکید بر شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره داشته‌اند، می‌تواند چارچوب محکمی در مقابله با این جنگ نابرابر علیه نظام ایجاد کند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اگرچه جریان فتنه در مسیر براندازی سیاسی تحت کنترل بوده، اما فتنه‌گران در جریان براندازی فرهنگی همچنان فعال هستند و دشمن هنوز به کار ضد فرهنگی که جریان فتنه انجام می‌‌دهد، امیدوار است.

وی گفت: فتنه‌‌گران سعی می‌‌کنند با تبلیغات، جنبش‌‌های اجتماعی را به حرکت درآورده و اگر توانستند در وهله اول نظام را ساقط کنند و اگر نتوانستند در مرحله بعد اقدام به باج‌‌گیری و معامله می‌‌کنند و در نهایت اگر نتوانستند اقدام به مزاحمت و ایجاد اختلاف کرده و کشور را دچار بحران می‌کنند تا کشور نتواند به اهداف خود برسد.

مدیر مسؤول روزنامه رسالت در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: هدف فتنه‌‌گران در این سال‌ها براندازی انقلاب اسلامی بود؛ از این رو در همه ‌این سال‌ ها برای آن برنامه‌‌ریزی شده بود.

وی به اقدامات مجلس ششم در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این مجلس که اکثریت آن در اختیار اصلاح ‌طلبان بود، با سر دادن شعار رفراندوم، برخلاف قانون اساسی به دنبال حذف اسلامیت از جمهوریت نظام بودند و شکاف بین اسلامیت و جمهوریت را هر روز مطرح می‌‌کردند که در نهایت هدف آنها کودتایی در راستای حذف اسلامیت با استفاده از الگوی انقلاب‌‌های رنگی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحلیل‌گران اصلاح‌‌طلب و دوم خردادی در سال‌های دوران اصلاحات با این تحلیل که چون پایگاه اجتماعی نداشتند موفق نشدند، لذا در مراحل بعد با توجه به آموزه‌های جدید اقدام به تشکیل شبکه‌‌های اجتماعی از طریق فضای سایبری کردند و در انتخابات دهم ریاست جمهوری با الگوگیری از انقلاب‌‌های رنگی دوباره فتنه را راه‌‌اندازی و تکرار کردند.

نبوی با بیان این که فتنه‌گران در این مسیر از کمک‌‌های رسانه‌‌ای و حمایت‌های خارجی، کمک‌‌های مالی دشمنان استفاده کردند تا به هدف نهایی خود که براندازی بود برسند، ابراز داشت: با مراجعه به مسائل داخلی نیز مشاهده می‌‌شود که سران فتنه هنوز اظهار ندامت نکرده‌اند و برخی هنوز طلبکارانه سخن می‌گویند، آنها تا توانستند مرتکب ساختارشکنی، مرزشکنی، اهانت و دروغ‌ پردازی شدند.

وی افزود: دشمن به کار ضدفرهنگی که جریان فتنه انجام می‌‌دهد، هنوز امیدوار است، ترویج فرهنگ ضدتقوا و بی‌‌بند و باری از کارهای جریان فتنه است که متاسفانه در میان برخی از اقشار جوان و ناآگاه نفوذ کنند، اگرچه جریان فتنه در مسیر براندازی سیاسی تحت کنترل است اما فتنه‌‌گران در جریان براندازی فرهنگی همچنان فعال هستند./945/د102/ص

ارسال نظرات