۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۱۹۲۰
امام جمعه لالی خوزستان:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از واقعه کربلا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه لالی خوزستان، فرهنگ عاشورا را مدیون تلاش انسان‌های با ایمان و ایثارگر و همچنین شهدای گرانقدر کربلا دانست.
انقلاب اسلامی ایران برگرفته از واقعه کربلا است
حجت الاسلام سید حسین سیدی احمدی، امام جمعه لالی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرهنگ عاشورا را مدیون تلاش انسان‌های با ایمان و ایثارگر و همچنین شهدای گرانقدر کربلا دانست و اظهار داشت: در جامعه اسلامی افراد مومن و والا مقامی هستند که این چنین شخصیت‌هایی را الگوی فردی و اجتماعی قرار می‌دهند؛ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از جانفشانی یاران امام حسین (ع) در واقعه کربلا است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: فرهنگ عاشورا، چهره‌ها، شعرها، اهداف و پیام‌ها، درس‌ها و رهنمودهای این دانشگاه حسینی شاگردان خوبی را از جنبه‌های شخصیتی پرورش داده که سرمایه‌های جامعه اسلامی ما محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام سیدی احمدی، در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش روحانیت در تبلیغ آموزه های فرهنگ عاشورا اظهار داشت: اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان به ویژه خوابگاه‌های دانشجویی از جمله اقداماتی است که می توان در ترویج فرهنگ ناب تشیع و واقعه عاشورا انجام داد.

وی با تاکید بر نظارت بر رعایت نظم و امور داخلی در حسینیه ها وهیأت های عزاداری در ایام محرم‌الحرام گفت: تقدیر از پیر غلامان عرصه حسینی، برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی ویژه محرم در مدارس و پخش کتاب با عنوان های عاشورایی در این ماه انجام شود.

امام جمعه لالی خوزستان، ایجاد فضاسازی مناسب در شان مراسم عزاداری ایام محرم‌الحرام، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی توسط شورای هیأت های مذهبی استان، ارتقای سطح کیفیت سخنرانی‌های حسینیه و مهدیه‌ها و رعایت آداب عزاداری در شب و روز عاشورا را ضروری دانست./945/ت303/ص
ارسال نظرات