۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۹۱۹۷۱
عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی:

شهید مدرس اولین روحانی در مجلس بود که سنگ بنای مقابله با استعمار را گذاشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ملک محمدی گفت: ایستادگی در مقابل مستکبران و شهادت در راه مقابله با استکبار درس مدرس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
حجت الاسلام حسن ملک محمدي، نماينده مجلس
حجت الاسلام حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس بیان داشت: شهید مدرس اولین سرباز اسلام در مجلس بود که با پایمردی و ایستادگی در برابر استعمار انگلیس سنگ بنای نهضت مقابله با استعمار را بنا نهاد.

وی افزود: شهید مدرس ستاره پر فروغ و هدایتگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که راه و اعتقاد او الگوی بی بدیل نمایندگان عدالتخواه ملت در خانه ملت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مدرس روحانی شجاعی بود که از حوزه علمیه بنا بر تکلیف خود در مجلس حضور یافت و علی رغم فشارهای استبداد رضاخانی و دشمنی های وابستگان به استکبار، کلام حقیقت گویش هیچگاه خاموش نشد، تا جایی که استبداد با توصیه استعمار انگلیس او را به شهادت رسانید.

وی یادآور شد: شهید مدرس در زمانی که استعمار انگلیس و بیگانگان برای بسیاری از مدعیان دانش و روشنفکری نمایان نبود توانست دست استعمار را بخواند و اقدام به روشنگری کند.

وی با اشاره به درسی که نمایندگان امروز و فردای خانه ملت می توانند از مدرس بگیرند گفت: ایستادگی در مقابل مستکبران و شهادت در راه مقابله با استکبار درس مدرس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به کارگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سوی نمایندگان خانه ملت و بصیرت در تصمیم گیری ها و نظارت از جمله مواردی است که موجب زنده نگاه داشته شدن شهیدانی چون شهید مدرس است که جان خود را در راه عزت و سربلندی اسلام و ایران فدا کردند. /955/ت302/ج



ارسال نظرات