۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۱۹۹۷
امام جمعه رامشیر خوزستان:

ارتقای شور و شعور حسینی جامعه از ویژگی‌ مداح ارزشی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامشیر خوزستان، مداحان، سکاندار هدایت برنامه‌ها و آیین عزاداری و سوگواری هستند.
حجت الاسلام سلمانپور، امام جمعه رامشير
حجت الاسلام موسی سلمانپور، امام جمعه رامشیر خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرا رسیدن مراسم سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار داشت: مداحی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هنر تعمیق و ترویج محبت اهل بیت در دل‌های مردم است و اگر توام با اخلاص باشد بسیار ارزشمندتر است.

وی با تاکید بر استفاده شایسته از عواطف مردم و جهت دادن به آن در مسیر پاکی‌ها، روشنگری افکار جامعه و هدایت به ارزش‌ها و تقویت ایمان مردم را رسالت مداحی در عصر حاضر دانست و بیان داشت: ویژگی اصلی یک مداح خوب داشتن توکل به خدا، اخلاص، تواضع و پاکسازی نفس از رذایل اخلاقی است.

این استاد حوزه علمیه، اهتمام مداحان به واجبات و مستحبات را یکی از راه‌های موفقیت جامعه مداحان ذکر کرد و گفت: پدید آمدن مجالس و محافل عزاداری از برکات نهضت حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) در راستای ارشاد اجتماعی و سیاسی و مقابله با تحریفات است.

امام جمعه رامشیر خوزستان در ادامه با تاکید بر این که مداحان، سکان دار هدایت برنامه‌های عزاداری و سوگواری اهل بیت (ع) هستند، خاطر نشان کرد: ارتقای شور حسینی توام با شعور حسینی از ویژگی‌های یک مداح ارزشی است.

حجت الاسلام سلمانپور در پایان سخنان خود اظهار داشت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سرمایه عظیمی در دست دارند که باید در حفظ آن کوشا باشند و با خلوص و صداقت در معرفی آن الگوهای کمال و اسوه‌های پاکی رسالت هنری خود را به‌جا آورند./945/ت303/ص

ارسال نظرات