۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۲۰۳۸
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

سفر نخست وزیر لبنان به کشورمان اثبات کننده قدرت دیپلماسی نظام در منطقه و جهان است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تعمیق روابط دولت ایران و لبنان با سفر سعد حریری در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال فتنه گری در دادگاه رفیق حریری بودند.
جواد کريمي قدوسي  نماينده مردم مشهد در مجلس هشتم
جواد قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی طی گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با سفر نخست وزیر لبنان به کشورمان گفت: این سفر همانند سفر رئیس جمهور کشورمان برخلاف میل غرب و صهیونیسم صورت گرفت که این نشان از اقتدار و هوشیاری دولت جمهوری اسلامی و کشور لبنان است.

وی افزود: از سوی دیگر تعمیق روابط دولت ایران و لبنان با سفر سعد حریری در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال فتنه گری در دادگاه رفیق حریری بودند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: سفر نخست وزیر لبنان پس از سفر رییس جمهور کشورمان اثبات کننده این واقعیت است که قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را نمی توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به تعامل و نزدیکی ایجاد شده میان لبنان و کشورمان بیان داشت: از آنجایی که کشور لبنان دارای منافع زیادی برای اتحادیه اروپا بوده به همین خاطر غرب همواره تلاش داشته تا دولت های آن را در مسیر منافع خود هدایت کند.

وی با اشاره به فتنه‌هایی که در سالهای اخیر در لبنان رخ داده گفت: حمله اسرائیل به لبنان، طرح ترور حریری و تشکیل دادگاه آن با اختصاص اعتبارات میلیاردی، همگی از سوی کسانی صورت می گیرد که منافع خود را با حضور ملت لبنان در تصمیم گیری هایشان و حضور مقاومت اسلامی در خطر می بینند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: نخست وزیر لبنان در شرایطی در جمهوری اسلامی حضور یافته که صهیونیستها با پشتیبانی آمریکا تدارک جنگ دیگری را علیه ملت لبنان در منطقه تدارک دیده بودند تا شاید بتوانند با آتش افروزی آن جنگ بیست ساله را بار دیگر احیا کنند.

وی با بیان اینکه حضور روسای دولت ایران و لبنان تاثیر بسزایی در به نتیجه رسیدن گروه های مختلف لبنانی برای ائتلاف و وحدت با یکدیگر داشت اظهار داشت: تعمیق روابط دو کشور تمامی نقشه های استکبار علیه لبنان را نقش بر آب کرد.


وی همچنین با اشاره به هشدار جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکیه نسبت به جنگ افروزی مجدد رژیم غاصب فلسطین علیه مسلمانان غزه و لبنان گفت: رژیم صهیونیستی امروز بیش از هر زمان دیگر رو به اضمحلال و نابودی است و ترس و تزلزل عمیقی که امروز این رژیم در آن به سر می برد بهبودی ندارد و نتیجه اش نابودی کامل این رژیم است. /955/ت302/ج
ارسال نظرات