۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۹۲۰۹۰
در آستانه ماه محرم؛

همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه محرم الحرام، همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی ویژه مبلغان فرهنگ ایثار و شهادت به همت مؤسسه روایت سیره شهدا در قم برگزار شد.
همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی ویژه مبلغان فرهنگ ایثار و شهادت چهارشنبه شب، در آستانه ماه محرم الحرام در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی که به همت مؤسسه روایت سیره شهدا برگزار شد، اساتید حوزه به تبیین شیوه های کارآمد تبلیغ پرداختند و مبلغان را با شیوه های نوین تبلیغ آشنا کردند.

این گزارش حاکی است، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس گروه تفحص سیره شهدا در این مراسم با بیان توصیه هایی به مبلغان و روحانیان، ابراز داشت: یکی از بهترین شیوه ها و مدل های معارف دین روش های تحلیلی و مفهومی است.

این مبلغ حوزه علمیه قم توجه به آموزه های اهل بیت(ع) را رمز سعادت انسان عنوان و تصریح کرد: امنیت انسان در گرو وصل شدن به اهل آن است و گمشده انسان در ولایت و ائمه اطهار(ع) پیدا می شود.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام نصوری از خطبای حوزه علمیه قم، بحث مهدویت را مطرح کرد و با بیان شیوه های تبلیغ و تبیین دقیق و مناسب این مساله مهم از سوی مبلغان، ارائه جذاب مطالب را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

حجت الاسلام میرزا محمدی سخنران دیگر این همایش بود که وی مبانی روضه و توسل را تبیین کرد و از مبلغان خواست مطالب را به گونه ای که قابل فهم برای مخاطب و نسل جوان باشد ارائه کنند.

گفتنی است، در آستانه ماه محرم الحرام و اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور، همایش های علمی کاربردی تبلیغی از سوی نهادهای اعزام کننده مبلغ از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با حضور مسؤولان کشوری و شخصیت های حوزوی برگزار شده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات