۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۲۱۰۴
معاون فرهنگی وزیر ارشاد خبر داد؛

هدیه رییس جمهور به خبرنگاران در فرآیند عملی شدن قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستور اهدای هدیه ریاست جمهوری به خبرنگاران به سازمان برنامه ریزی معاونت راهبردی ریاست جمهور داده شده و این مهم در فرآیند عملی شدن قرار دارد.
شاه آبادي، معاون فرهنگي وزير ارشاد
حمید شاه آبادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، گفت: درصد بسیار بالایی از پروژه هایی که در 79 سفر قبلی رییس جمهور و هیأت دولت به استان ها مصوب شده بود اجرایی شده و یا مراحل اجرایی آن به بیش از 95 درصد رسیده است و تنها  تعداد بسیار کمی از پروژه ها نیز به دلیل کمبود منابع در مراحل ابتدایی هستند.

وی افزود: در همه شهرستان های کشور حداقل یک مجتمع فرهنگی ایجاد یا مصوب شده که ایجاد شود و در حوزه سخت افزاری در دولت نهم و دهم کارهای تکمیلی مطلوبی صورت گرفته که هم اکنون نیاز است در حوزه نرم افزاری برنامه های جدیدی ارائه شود.

شاه آبادی تصریح کرد: اهدای هدیه ریاست جمهوری به خبرنگاران به سازمان برنامه ریزی معاونت راهبردی ریاست جمهور دستور داده شده و این مهم در فرآیند عملی شدن قرار دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: واقعیت این است که با جامعه آرمانی مد نظر در بحث فرهنگی فاصله داریم؛ شاخص های فرهنگی مهم ترین مؤلفه های پیشرفت ایران اسلامی تلقی می شود و بزرگترین سرمایه ما آداب و رسوم و دین است و به همین دلیل و با وجود سرمایه انسانی، مفاخر بزرگ و پیشینه مناسب فرهنگی و هنری انتظارات برای پیشرفت بیشتر است.

وی ادامه داد: شاخص های فرهنگی جمهوری اسلامی از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است و به عنوان مثال تعداد فیلم های سینمایی تولید داخل از تعداد فیلم های ساخته کشور روسیه در طول سال بیشتر است و در تئاتر سالانه بیش از 120 اثر نو و جدید در ایران تولید می شود و بر همین اساس باید همه تولیدات ارزشمند داخل مورد حمایت مدیران قرار بگیرد.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: در حوزه کمیت مؤلفه های خوبی داریم و در طول سال بیش از 400 آلبوم موسیقی در داخل از سوی مؤسسات خصوصی تولید می شود و چندین سنفونیک بزرگ تولید می شود که نشان دهنده فعال، پویا، بزرگ، پرنشاط و خلاق بودن جامعه فرهنگ کشور است./950/ت302/الف
ارسال نظرات