۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۲۱۰۷
امام جمعه مینوشهر خوزستان:

مرجع مداحان و مبلغان مذهبی باید قرآن باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر خوزستان، اظهار داشت: مداحان و مبلغان مذهبی باید به اصل قرآن رجوع کنند، و مراقب باشند اشعاری که به عنوان مدح اهل‌بیت (ع) خوانده می‌شود با قرآن تناقض نداشته باشد.
عزاداري در اهواز
حجت الاسلام محمد جواد عادل پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم الحرام و نقش مداحان و مبلغان در تبیین واقعه عاشورا اظهار داشت: دین ما استوار است و نیاز به جوش و خروش مصنوعی و زیادی ندارد و شایسته است مردم را در این عصر با خردورزی عقل، درایت و همدلی با عرصه‌های دینی آشنا کرد.

این استاد حوزه علمیه گفت: مداحان و مبلغان مذهبی باید به اصل قرآن رجوع کنند و مراقب باشند اشعاری که به عنوان مدح اهل‌بیت (ع) خوانده می‌شود با قرآن تناقض نداشته باشد؛ مداحان و مبلغان مذهبی باید به اصل قرآن رجوع کنند، و مراقب باشند اشعاری که به عنوان مدح اهل‌بیت (ع) خوانده می‌شود با قرآن تناقض نداشته باشد.

وی تاکید بر ضرورت حفظ آبرو و جایگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مداحی‌ها عنوان کرد: برای بیان شخصیت و سیره امام حسین (ع) نیازی به غلو و اضافه‌گویی نیست؛ مبلغان و ذاکران دین باید مطالب را همان‌گونه که هست بازگو نمایند و از خودشان بیشتر از واقعیت مایه نگذارند.

امام جمعه مینوشهر خوزستان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) و شهدای حادثه جانسوز کربلا را باید بی‌پیرایه معرفی کرد تا توقع مردم بیش از حد بالا نرود، زیرا در این عرصه نیازی به غلو و اضافه‌گویی نیست.

وی با بیان این‌که مردم ما خوش دل و صاحبدل هستند، اما همه آن‌ها اندیشمند و اهل تدبر نیستند، گفت: ممکن است گفتن برخی از جملات شبهه‌آور و اشتباه، ایمان افراد را نسبت به اهل‌بیت (ع) و حتی خداوند دچار تزلزل کند که این امر، صدمات جبران‌ناپذیری را در بردارد.

حجت الاسلام عادل پور، در پایان یادآور شد: هرکدام از ما به عنوان مبلغ دین و مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بهتر است همدیگر را نقد کنیم، زیرا اگر چنین نشود از درون پوسیده شده و از بین می‌رویم./945/ت303/ص
ارسال نظرات