۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۲۱۱۳
سرپرست دانشگاه قم:

آیت‌الله‌ قاضی خرم‌آبادی منشأ آثار خیر و خدمات فراوانی بود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه قم با بیان این‌که آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی پس از انقلاب منشأ آثار خیر و خدمات فراوانی بود، تفکیک دانشجو در دانشگاه قم را از جمله این خدمات برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد بهشتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، سرپرست دانشگاه قم، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی با بیان این‌که برای نخستین‌بار در زندان رژیم طاغوت که اکنون به موزه عبرت معروف شده است، با آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی آشنا شدم، گفت: وی دارای شخصیتی بزرگ و برجسته بود.

وی افزود: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی پیش از انقلاب، شخصیت خود را در استان لرستان نشان داد و پس از انقلاب منشأ آثار خیر و خدمات فراوانی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با بیان این‌که برخی افراد که در دام گروهک‌های ضد انقلاب افتاده بودند، با درایت آیت‌الله‌ قاضی خرم‌آبادی توبه کردند، گفت: مرحوم آیت‌الله قاضی خرم آبادی با عنایت خاصی که به افراد داشت نه تنها از مشکلات آنان کاست، بلکه سبب شد از بی‌راهه‌ها بازگردند.

وی با اشاره به اخلاق، اعتدال و روحیه ویژه آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی برای تعلیم و تربیت، گفت: به همت این فرد، کاری که از صفر در جوار حوزه مقدسه علمیه قم آغاز شد، گسترش پیدا کرد.

سرپرست دانشگاه قم، وجود هفت هزار دانشجو، ده‌ها استاد و مسأله تفکیک را از ویژگی‌های این دانشگاه برشمرد و ابراز داشت: این مرکز تحقیقی و تربیتی، سالانه به پرورش دانشجویانی پرداخته که از نخبگان جامعه هستند.

وی با بیان این‌که دانشگاه قم در دوره کارشناسی ارشد و دکتری توانسته بسیاری از نیروهای خود را تربیت کند، اضافه کرد:‌ کسانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و دوره کارشناسی را می‌گذارند با موفقیتی چشم‌گیر وارد مقاطع بالاتر می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان سخنان خود به کتابخانه 22 هزار متری دانشگاه قم اشاره کرد و آن را در استان قم بی‌نظیر دانست. /920/پ202/گ

ارسال نظرات