۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۲۱۴۳
دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت محدث قمی خبر داد؛

شناسایی بیش از صد اثر از آثار محدث قمی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت محدث قمی، با تشریح فعالیت های صورت گرفته برای شناسایی و تصحیح آثار این عالم شهیر، پاسداست عالمان دین را تجلیل از مقام انبیا و اولیا الهی دانست و از شناسایی 108 اثر از آثار مرحوم شیخ عباس قمی خبر داد.
محدث قمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی مشهدی، دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت محدث قمی، روز پنج شنبه یازدهم آذرماه در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، با اشاره به روایتی از علمای دین به عنوان وارثان انبیا الهی یاد کرد و افزود: تجلیل و پاسداشت از مقام عالمان دینی، تجلیل و پاسداشت از شان و مقام انبیا و اولیا الهی است.

وی از مرحوم محدث قمی به عنوان یکی از چهره های شناخته شده جهان اسلام و تشیع یاد و تصریح کرد: کانون نویسندگان قمی در صدد برآمده است که از چهره های فاخر و علمای جهان اسلام تجلیل کند و برگزاری کنگره محدث قمی نیز در همین راستا است.

حجت الاسلام حسینی مشهدی با اشاره به روند فعالیت کمیته علمی کنگره محدث قمی و جمع آوری آثار این محدث بزرگ و نامی جهان اسلامی بیان داشت: با شکل گیری کمیته علمی، کار شناسایی آثار این عالم و محدث شهیر نیز آغاز شد و به 108 اثر از این مجاهد نستوه دست یافتیم که برخی از آنها در دست تحقیق و تفحص است.

وی با بیان اینکه آثار محدث قمی تنها در حوزه تاریخ، اخلاق و احادیث نیست، ابراز داشت: دوازده جلد از آثار محدث شیخ عباس قمی تحقیق و تصحیح شده است که در این همایش رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره محدث قمی بیان داشت: کار تحقیق و تصحیح چهار اثر مرحوم محدث قمی از جمله کتاب رساله فی فضیله قم، نهایه المرام فی تلخیص دارالاسلام، کتاب غایه المنی فی الکنی و الالقاب و کتاب وجیزه العزیز فی شرح الوجیزه توسط محققان و پژوهشگران در حال انجام است.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت محدث شیخ عباس قمی همچنین از تدوین مفاتیح الحیات خبر داد و افزود: موسسه شیخ عباس قمی تالیف مفاتیح‌الحیات را در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، استانداری و شورای شهر قم به عنوان نهادهای همکار و مشارکت کننده در برگزاری کنگره بزرگداشت محدث قمی یاد کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات