۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۲۱۴۴
حجت الاسلام بنایی خبرداد:

مرکز تخصصی فقه الولایه در قم تاسیس می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از تاسیس و راه اندازی مرکز تخصصی فقه الولایه در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام علي بنايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ظهر پنج شنبه 11 آذرماه، در کنگره بزرگداشت محدث قمی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با تشریح اهداف برگزاری این کنگره، تصریح کرد: مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم چند کار اساسی از جمله تشکیل کانون نویسندگان قمی را انجام داده است.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز تخصصی فقه الولایه در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: اجازه راه اندازی و تشکیل این مرکز تخصی فقهی گرفته شده است.

حجت الاسلام بنایی، برگزاری کنگره بزرگداشت عالمان دینی کشور را از دیگر فعالیت های کانون نویسندگان قمی ذکر و تصریح کرد: نخستین برنامه از این سلسله همایش ها، برگزاری کنگره بزرگداشت محدث شهیر شیخ عباس قمی است و همایش های دیگری نیز در دستور کار این تشکل حوزوی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته علمی کنگره بزرگداشت محدث قمی افزود: خوشبختانه با فعالیت های صورت گرفته 14 جلد عنوان کتاب درباره آن عالم ربانی چاپ شده و همچنین شماری از آثار این نویسنده شهیر نیز تجدید چاپ شده است.

دبیر کنگره بزرگداشت علامه محدث قمی در پایان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این کنگره تصریح کرد: آیت الله رضا استادی ریاست هیات علمی این کنگره را برعهده داشته است.

گفتنی است این کنگره روز پنج شنبه یازدهم آذرماه با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، طلاب و روحانیان و رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد./924/پ202/ص
ارسال نظرات