۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۲۱۴۵
در نشست معاونان پژوهشی حوزه مطرح شد؛

کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب جوان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره امور پژوهشی مدارس از تاسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب جوان استان قم در آستانه هفته پژوهش خبر داد و افزود: شناسایی و کمک به استعداد های پژوهشی طلاب از اهداف این کانون خواهد بود.
کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب جوان راه اندازی شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز از نخستین نشست معاونان پژوهش مراکز مدیریت حوزه های علمیه استان ها، چهار شنبه یازدهم آذر ماه در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

 حجت الاسلام مهدی محقق فر، سرپرست اداره امور پژوهشی مدارس با بیان این که پژوهش باید مسبوق به آموزش باشد، ابراز داشت: طلاب با فراگیری یک سری مقدمات باید بتوانند آنچه را که از حوزه فراگرفته اند آن را به مرحله پژوهش بکشانند.

وی تشویق نیرو های انسانی، دعوت از کارشناسان نمونه پژوهش، راه اندازی مجله های علمی در سطح استان، برگزاری نشست و همایش ها و بستر سازی برای حضور طلاب با دغدغه را برخی از راه کارهای رشد پژوهش بیان کرد.

سرپرست اداره امور پژوهشی مدارس از تاسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب جوان استان قم در آستانه هفته پژوهش خبر داد و افزود: شناسایی و کمک به استعداد های پژوهشی طلاب جزوی اهداف این کانون خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام جواد رفیعی، اداره کل امور پژوهشی گفت: طلاب در مرحله اول باید درست مطلب را بفهمند تا سوالات علمی در ذهنشان رشد کند و درمرحله بعد به نگارش روی بیاورد.

وی به معاونان پژوهش استان های مرکز مدیریت حوزه توصیه کرد: روح پژوهش گری را در بین طلاب ایجاد کنید و همچنین از راه اندازی کتابخانه های عمومی و تخصصی، مجلات علمی، ساماندهی پژوهشگران و برگزاری همایش ها غافل نشوید.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با اشاره به این که اصلی ترین مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تحول معاونت پژوهش است، گفت: برنامه ها و فعالیت ها این معاونت باید بر اساس مطالبات رهبری صورت بگیرد.

وی با بیان این که تحول به معنای این است که حوزه های علمیه باید پاسخ گوی نیاز های جامعه باشد، ابراز داشت: امروز متاسفانه از همه ظرفیت خود برای اغنای جوانان حوزه استفاده نکرده ایم که پژوهش باید این رسالت را انجام دهد.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ادامه توصیه کرد: استفاده از امکانات کم و بهروری فراوان از ویژگی حوزه های علمیه است که هیچ گاه نباید از دست داد./921/پ202/ص



ارسال نظرات