۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۲۱۵۷

گردهمایی روحانیان شهرستان گرمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی علما، روحانیان و مبلغان شهرستان گرمی در آستانه ماه محرم برگزار شد.
گردهمايي روحانيون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام یدالله صفری، امام جمعه گرمی مغان در گردهمایی علما و روحانیان این شهر که روزگذشته در آستانه ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین رسالت روحانیان در ماه محرم، تبیین فلسفه قیام حسینی است.

وی با انتقاد از ترویج خرافات و نگرش های عامیانه نسبت به مساله عاشورا خاطر نشان کرد: مبلغان دینی باید با بدعت ها و خرافاتی که هدایت شده از سوی دشمنان ترویج می یابند، مقابله کنند.

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و گفت: انتفاضه مردم فلسطین و قیام های آزادی بخش حزب الله لبنان برگرفته از عاشوراست.

وی با تاکید بر زمان شناسی و مخاطب شناسی در تبلیغ تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از مخاطبان ماه محرم را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، روحانیان بایستی با افزایش معلومات و ایجاد جذابیت در منابر و همچنین آشنایی به علوم روز به امر تبلیغ بپردازند.

همچنین حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: بیش از 68 هزار رسانه صوتی و تصویری بیگانگان در دنیای کنونی با تولید برنامه های ضددینی به جنگ با اسلام برخاسته اند.

وی گفت: از 16 میلیون خانوار ایرانی 11 میلیون از اینترنت استفاده می کند و 30 درصد این خانوارها نیز از طریق ماهواره اخبار را جویا می شوند.

حجت الاسلام ستوده افزود: در شرایط فعلی که دشمنان از فضای مجازی برای تخریب باورهای دینی مردم استفاده می کنند، روحانیون باید با رضد اخبار و مطالعه بیشتر و حضور پررونق در مجالس به جذابیت منابر خود بیافزایند.

وی ماه محرم را بهترین فرصت برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و هیات امنا را به رعایت برنامه زمان بندی شده عزاداری ها و پرهیز از پخش صدا در ساعات شب توصیه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبیین سیره اصلی اهل بیت و معصومین (ع) و پرهیز از خرافه گرایی و بدعت عزداری ها را موجب شکست توطئه های دشمنان در این عرصه دانست./935/پ203/ص

ارسال نظرات