۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۲۱۹۵
امام جمعه قم:

پیشرفت های شگرف ایران اسلامی با اقدامات کور دشمنان متوقف نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم با اشاره به ترور دو استاد برجسته دانشگاه های کشور، این گونه اقدامات تروریستی را نشانه عجز و زبونی دشمنان نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: ما به صراحت اعلام می کنیم ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی راه و مسیر خود را پیدا و مشخص کرده است.
پیشرفت های شگرف ایران اسلامی با اقدامات کور دشمنان متوقف نخواهد شد 1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، امام جمعه موقت قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره)حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام ابی عبدالله(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی ابراز داشت: زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه خاموش و به فراموشی سپرده شود، صدای دشمنان دین بلند می شود و اگر می خواهیم حادثه عاشورا و چنگ اندازی های دشمنان تکرار نشود، باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه با اشاره به ترور دو استاد برجسته دانشگاه های کشور، شهادت استاد شهریاری را به جامعه علمی کشور و خانواده آن شهید تسلیت گفت و این حادثه را طراحی سرویس های جاسوسی استکبار جهانی و اجرای مزدوران داخلی آنان ارزیابی کرد.

پیشرفت های شگرف ایران اسلامی با اقدامات کور دشمنان متوقف نخواهد شد

وی این گونه اقدامات تروریستی را نشانه عجز و زبونی دشمنان نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: ما به صراحت اعلام می کنیم ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی راه و مسیر خود را پیدا و مشخص کرده است و دشمنان بدانند که با این گونه اقدامات کور و بزدلانه نمی توانند مانعی در سر راه پیشرفت های شگرف ایران اسلامی ایجاد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: این شهادت ها نه تنها عامل بازدارنگی دانشمندان و ملت ایران نخواهد شد، بلکه روز به روز نیز ملت و دانشمندان ما را مصمم تر و با انگیزه تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد:‌ از مسؤولان امنیتی کشور می خواهیم همان گونه که همواره تلاش ها و اقدامات چشمگیری از خود نشان داده اند، از سرمایه های ملی کشور بیشتر حفاظت کنند.

خطیب جمعه قم، سفر سعد حریری نخست وزیر لبنان به کشورمان را مهم ارزیابی و با توصیف کردن کشور لبنان در خط مقدم مقاومت علیه رژیم غاصب اسرائیل، ایران را حامی این کشور دانست و تاکید کرد: خوشبختی و سعادت این کشور، خوشبختی و سعادت ایران اسلامی است و ما از هیچ نوع کمکی به آنها دریغ نخواهیم کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مقاومت در لبنان می درخشد و تنها کشوری که توانسته است رژیم صهیونیستی را به زبونی بکشد، لبنان و مقاومت حزب الله است، تصریح کرد: تا رژیم غاصب اسرائیل هست، مقاومت نیز وجود خواهد داشت و تا زمانی که مقاومت است، استقلال کشور لبنان حفظ خواهد شد.

16 آذر، نماد بصیرت تاریخی دانشجویان است

وی همچنین با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو را گرامی داشت و این روز را نماد مبارزه دانشجویان با آمریکای جنایتکار خواند و خطاب به دانشجویان ابراز داشت: این روز نماد بصیرت تاریخی شما است، و مواظب باشید جریانات مشکوک مسیر شما را منحرف نکنند و مبارزه خود را با استکبار جهانی حفظ کنید و بدانید که این ملت همچنان با فریاد رسا ندای مرگ بر آمریکا سر می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز جهانی معلولان، این روز را فرصتی مغتنم برای توجه به این قشر جامعه دانست و خواستار رسیدگی بیشتر مسؤولان به معلولان شد.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان علمی کشور بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار توصیه های مهمی را درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ایراد کرده و گفتند این حرکت های سنگین و اساسی در صورتی شکل می گیرد که از شتاب زدگی در آن پرهیز شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: حوزویان و دانشگاهیان به فراخوان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عنایت و توجه کنند و در این راه با سرمایه گذاری و تلاش برای تدوین الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت کشور برنامه ریزی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: مقام معظم رهبری برای این دیدار مهم چهار ساعت وقت گذاشتند و نخبگان حوزوی و دانشگاهی نیز به مدت سه ساعت دیدگاه ها و مقالات خود را درخصوص الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت بیان کردند.

مجلسیان با الگوگیری از شهید مدرس برای سربلندی نظام اسلامی تلاش کنند

امام جمعه قم همچنین با گرامی داشت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی، از ایثارگری ها و اقدامات دلاورمردان این نیرو در دروان دفاع مقدس تجلیل کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس، نقش مجلس را در کشور برجسته خواند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست، با هوشیاری و بیداری در برابر استکبار جهانی بایستند و همچون شهید مدرس رسالت خود را در سربلندی نظام اسلامی ایفا و دولت را در اجرای طرح های مهم کمک کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم شیخ عباس قمی، از دست اندرکاران برگزاری کنگره این محدث شهیر قدردانی کرد و آثار شیخ عباس قمی را از آثار ماندگار در جامعه خواند.

مراقب بدعت در عزاداری ها باشیم

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه، مردم را به رعایت تقوا توصیه کرد و با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام، از مردم، مداحان و سخنرانان و عزادارن خواست با رعایت همه مسائل و داشتن اخلاص، مواظب بدعت گذاری ها در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باشند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات