۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۹۲۱۹۶

همایش ملی مدافعان و فاتحان سوسنگرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی مدافعان و فاتحان سوسنگرد شب گذشته با حضور ر‍وسای قبایل عرب و فرماندهان دوران دفاع مقدس در تبریز برگزار شد.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل هاشم، رييس عقيدتي سياسي ارتش سوسنگرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، رییس غقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این همایش که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خیانت های بنی صدر در دوران دفاع مقدس هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که بنی‌صدر اجازه عملیات به ارتش را نمی ‌داد، حضرت آیت الله خامنه ای با ارسال نامه ‌ای به فرماندهان تیپ‌ های ارتش مقدمات حضور ارتش را در جبهه ها فراهم کردند، البته نیروهای ارتش نیز با ولایت مداری در دفاع از سوسنگرد نقش مهمی ایفا کردند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود وحدت ردر پیروزی رزمندگان مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: نیروهای سپاه و ارتش و همچنین بسیج، جهادسازندگی و عشایر غیور در دفاع از سوسنگرد وحدت بی بدیلی را به نمایش گذاشتند.

رییس عقیدتی سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه شکستن محاصره سوسنگرد کمتر از شکست حصر آبادان و آهواز نبود، گفت: اگر سوسنگرد به دست دشمن می‌ افتاد، ما در جنگ شکست می‌خوردیم و حتی آینده انقلاب اسلامی به خطر می‌افتاد.

همچنین سردار پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی اظهار داشت: 150 شهید آذربایجان در حماسه آزاد سازی سوسنگرد جلوه های ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به تجلی وحدت در شکست حصر سوسنگرد افزود: سوسنگرد مرکز وحدت اقوام مختلف ایرانی بود و از جای جای ایران به هر رنگ و زبانی برای دفاع از سوسنگرد و تمامیت ارضی ایران راهی جنوب شدند./935/پ202/ص
ارسال نظرات