۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۹۲۱۹۹
خطیب جمعه رشت:

آیت الله نوری همدانی جانانه از جایگاه ولایت دفاع کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، حضور مراجع در بین مردم را بهجت آفرین توصیف کرد و گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی از بازوان رهبر انقلاب هستند و جانانه از آبروی خود برای دفاع از ولایت استفاده کردند.
حضرت آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پورر ضا، امام جمعه موقت رشت، در خطبه های امروز نماز جمعه رشت با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به گیلان، اظهار داشت: حضور این مرجع تقلید در استان دل همه گیلانیان علاقه مند به اسلام و انقلاب را شاد کرد.

خطیب نماز جمعه رشت، حضور مراجع در بین مردم را بهجت آفرین توصیف کرد و گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی از بازوان رهبر انقلاب هستند و جانانه از آبروی خود برای دفاع از ولایت استفاده کردند.

وی با معنا دار دانست حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در کنگره بزرگداشت میرزا کوچک خان، اظهار کرد: سخنرانی این مرجع تقلید در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک خط بطلانی در افکار سکولار جلوه دهنده مبارزات میرزا و جریان مصادره گر شخصیت های بزرگ است.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: میرزا کوچک یک روحانی و شاگرد سید عبدالوهاب صالح ضیابری بود که ایشان نیز از شاگران آخوند خراسانی بودند و زیر سوال بردن طلبه بودن میرزا کوچک خان، هویت میرزا را از بین می برد.

وی تاکید کرد: میرزا کوچک خان در بیانیه های مختلف هدف قیام خود را تشکیل دولت اسلامی عنوان کرده و به کار بردن القاب دیکتاتور ناکام و انقلابی سکولار شایسته میرزا نیست.

وی با گرامیداشت روز 12آذر، روز تصویب قاون اساسی، یادآور شد: اصرار امام خمینی(ره) بر تدوین قانون اساسی، بیانگر قانون گرا بودن رهبران جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام پوررضا، به روز خانواده و لزوم توجه جدی به تشکیل خانواده سنتی اسلامی، اظهار داشت: سنگر خانواده یکی از اهداف اصلی جنگ نرم برای ضربه زدن به انقلاب است.

وی یاد و خاطره شهدای دانشجوی 16 آذر را گرامی داشت و گفت: روز دانشجو به معنا است که جوانان دانشجوی ما در دانشکده فنی تهران نمی خواستندغیرت اسلامی و ایرانی پایمال شود.

خطیب نماز جمعه رشت، روز دانشجو را رو استقلال خواهی، مبارزه با آمریکا و استکبار، تعهد و غیرت دانشجویان ایران دانست و افزود: روز دانشجو نشان دهنده تمام حمیت ملت ایران در مبارزه با دشمنان است.

وی ادامه داد: مردم ما از دانجشویان می خواهند هویت اسلامی و ایرانی خود را بشناسند و بصیر و آگاه باشند.

امام جمعه موقت رشت با محکوم کردن ترور دانشمندان هسته ای ایران، اعلام کرد: دست جنایتکار سرویس های جاسوسی غربی در این ترور ها مشخص است.

وی با انتقاد از افشای اسامی دانشمندان هسته ای ایران از سوی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: ترور دانشمندان یک کشور با هیچ مرام، آیین و منطقی سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان، درباره فرا رسیدن ماه محرم و لزوم توجه جدی به جذابیت بخشی به تبلیغات دینی در این ماه، اظهار کرد: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ عمومی است و در دل مردم جای دارد.

وی، عاشورا را رمز ماندگاری اسلام دانست و گفت: مبلغان در تبلیغ این ماه به تبیین مبحثی مانند اعجاز شهادت در برابر ظلم، عرفان عاشورا، مشارکت زنان در انقلاب های دینی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: بیان ویژگی های یاران و دشمنان امام حسین(ع)، بهره برداری از ابزار دین برای ضربه زدن به دین و فتنه جویی در لباس دین از دیگر اصول عالی عاشورا است که باید برای جوانان تبیین شود.

وی، اولویت در توسعه را توسعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگی به معنای عدم توجه به توسعه اقتصادی و سیاسی نیست، توسعه همه جانبه نگاهی فرهنگ ساز به توسعه اقتصادی و سیاسی دارد.

خطیب نماز جمعه رشت در ادامه با بیان این که کمتر مسأله ای به اندازه عدالت در اسلام اهمیت دارد، افزود: عدالت در ارکان اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و در کنار توحید مطرح شده است.

حجت الاسلام پوررضا عدالت را در جامعه برکت آفرین خواند و خاطرنشان کرد: سامان کار مردم به میزان گسترش عدالت در جامعه بستگی دارد./950/پ201/الف
ارسال نظرات