۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۹۲۲۰۵
در خطبه های نماز جمعه نور؛

امام جمعه نور خواستار راه اندازی حوزه علمیه ای به نام شیخ فضل الله نوری شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که قدیمی ترین حوزه علمیه مازندران در نور بوده است، گفت: راه اندازی حوزه ای به نام شیخ فضل الله نوری از اولویت های مهم است که باید از دغدغه های مسئولین باشد.
شيخ فضل الله نوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور؛ در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان با بیان این که شهرستان نور با توجه به این که زادگاه شخصیت های بزرگی چون شیخ فضل الله نوری، علامه محدث نوری و علامه یحیی نوری است، راه اندازی حوزه علیمه در این شهرستان در راستای توسعه مسائل فرهنگی ضروری است.

وی با بیان این که نور از جمله شهرستان هایی است که در گذشته صاحب حوزه علمیه بوده، افزود: راه اندازی حوزه علمیه به نام شیخ فضل الله نوری از اولویت های مهم شهرستان نور است.

حجت الاسلام امیری با بیان این که موضوع حوزه علمیه نور در جلسه هیأت دولت مطرح شده و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز حمایت خود را در این خصمص اعلام کرده است، تصریح کرد: وجود حوزه علمیه و حضور علما و طلاب در هر شهرستان یک حرکت فرهنگی بزرگی در هر منطقه است.

خطیب جمعه نور همچنین به سفر اخیر هیأت دولت به مازندران اشاره کرد و گفت: مازندرانی ها استقبال کم نظیری از رییس جمهور داشتند که این نشانگر قدرشناسی مردم از خدمات دولت است.

وی اظهارداشت: رییس جمهور پس از گذشت چندین سال همچنان خود را خدمتگزار مردم می داند که قابل تقدیر است و 80 سفر استانی یک رییس جمهور در دنیا و تاریخ دنیا بی نظیر است.

امام جمعه نور با بیان این که سفر هیأت دولت به مازندران 210 مصوبه و 750 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به همراه داشت، خاطرنشان کرد: مسؤولان نور باید برای جذب بودجه فرهنگی در شأن شهرستان تلاش کنند چراکه هم اکنون بسیاری از برنامه ها پروژه های فرهنگ در نور وجود دارد که نیازمند اعتباراست./950/پ202/الف
ارسال نظرات