۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۲۲۰۷
استاندار خراسان رضوی:

تبلیغ اگر برای خدا باشد ماندگار می شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در جامعه امروز، برنامه ای کارآمدتر از تبلیغ نداریم گفت: تبلیغ باید از پشتوانه تحقیقی و پژوهشی برخوردار باشد و مبلغ به آیات و احادیث و زبان جوانان اشراف داشته و عاشقانه و از سر دلسوزی تبلیغ کند.
تبلیغ اگر برای خدا باشد ماندگار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی روز گذشته در دومین روز از همایش روحانیان و مبلغان اعزامی ماه محرم با عنوان «طلایه داران هدایت» اظهار داشت: امروز همه حکومت ها و مکاتب دنیا از تبلیغ به خوبی استفاده کرده و رسانه های متعدد برای تبلیغ آنچه آن را ارزش خود می دانند در حالی که در میان گروهی دیگر ضدارزش محسوب می شود تلاش می کنند.

وی با اشاره به تبلیغ شبانه روزی رسانه ها علیه ارزش های اسلامی افزود: در یک جمع بندی، بخش قابل توجهی از این ها تبلیغ علیه آن چیزی است که ما ان را ارزش می دانیم و نمی شود گفت روی جوانان ما هیچ اثری ندارد .

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در جامعه امروز، برنامه ای کارآمدتر از تبلیغ نداریم تصریح کرد: البته این تبلیغ باید از پشتوانه تحقیقی و پژوهشی برخوردار بوده و مبلغ به آیات و احادیث و زبان جوانان اشراف داشته باشد، عاشقانه و از سر دلسوزی تبلیغ کند تا حرفش بر دل مخاطب بنشیند.

وی با تأکید برلزوم آموزش به روز فنون تبلیغی گفت: بیشترین هزینه تبلیغ باید صرف آموزش شود، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دانش اموزان و ...از ظرفیت های تبلیغی به شمار می روند که نیازمند حضور مبلغ هستند.

صلاحی ابراز داشت: از بهترین وظایف شما این است که نه فقط خودتان تبلیغ کنید بلکه مخاطب را هم مبلغ پرورش دهید؛ در هر روستا باید یک روحانی مستقر حضور داشته باشیم اما تا تحقق این امر، می توان از ظرفیت نیروهای جوان، اگاه و فرهیخته بومی به عنوان نماینده روحانی در روستا استفاده کرد.

وی با اشاره به هجمه گسترده شبکه تبلیغی علیه دین، خاطرنشان کرد: برای یک دفاع همه جانبه یا حمله فرهنگی جدی باید کاری کنیم که همه انسان های مستعد، مبلغ شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از القاب امام رضا(ع)، عالم ال محمد(ص) است لذا خراسان رضوی بایستی جایگاه ویژه و برتری داشته و سخنرانان و خطبایی جهت تبلیغ فرهنگ رضوی به داخل و خارج کشور اعزام کند، این موضوع باید جدی پیگیری شود، مردم نیاز دارند و مطالبه می کنند، از نهادهای فرهنگی خصوصا بنیادپژوهش های اسلامی آستان قدس انتظار داریم با چاپ کتاب فرهنگ و سیره رضوی به جایی برسیم که در خانه هرایرانی یک کتاب سیره رضوی باشد .

وی در ادامه به فرارسیدن ماه محرم الحرام اشاره کرد و افزود: شایسته است تمام توان خود را برای بزرگداشت محرم اختصاص دهیم، قیامی که شاید به لحاظ عده و عده بسیار کوچک بود اما نه فقط در عاشورای سال 61 هجری به پیروزی رسیبد بلکه هنوز هم همه انقلاب های عقیدتی جهان برپایه ان استوار است .

صلاحی، حماسه کربلا را بی نظیرترین حماسه سراسر تاریخ دانست و گفت: امام حسین(ع) برای خدا کار کرد و همه توان و امکاناتش را برای دین خدا و اصلاح آن از بدعت ها و انحرافات بسیج کرد و چون قیام برای خدا بود ماندگار شد بنابراین اگر تبلیغ ما هم برای خدا باشد ماندگار خواهد شد .

وی با اشاره به برخی آسیب هایی که عزاداری ها را تهدید می کند یادآور شد: مبادا در هیئت ها چشم و هم چشمی شود، علما باید هیئت را نظارت داشته باشند و اگاهی دهند.بایستی هیئت ها را به سمت اصل حادثه کربلا و فرهنگ حسینی و استفاده از منابع معتبرهدایت کرد، مردم باید بدانند بااینکه گریستن بر امام حسین(ع) بسیار ثواب دارد ولی آنچه مهم تر است نگریستن وعمیق شدن در درس ها و عبرت های عاشوراست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بودجه ویژه فرهنگی دولت به خراسان رضوی تأکید کرد: از مصادیق بارز هزینه کرد این بودجه، امور فرهنگی تبلیغی در روستاها و شهرها و امور روحانیان مستقر و طرح هجرت است، این بودجه همچنین باید در کار پژوهشی و چاپ کتب مفید و موجز دینی صرف شود.

 وی با بیان اینکه هر امکانی در اختیار استان باشد برای تبلیغ، اختصاص خواهد یافت، گفت: فرهنگ خانواده نیز از مسائل مهمی است که باید جزو موضوعات جدی تبلیغ قرار گیرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات