۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۲۲۶۸
آیت الله یزدی خبر داد؛

پیشنهادها و دیدگاه های اساتید حوزه علمیه قم در کمیسیون های ویژه بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین با اشاره به دیدگاه های اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، از بررسی این پیشنهادها و دیدگاه ها در کمیسیون های مختلف در این نهاد مهم و برجسته حوزوی خبر داد.
 آيت الله يزدي نشست مشترک جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک جامعه مدرسین و استادان سطح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که با حضور حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با سودمند توصیف کردن برگزاری این نشست مشترک، ابراز داشت: مسائلی که در این اجلاسیه مشترک از سوی اساتید مطرح شد، این نشست را به یک کارگاه علمی تبدیل کرد.

وی افزود: مباحث، نقطه نظرات و دیدگاه های بسیار خوبی در این نشست مطرح شد، اما تفصیل احکام و جزئیات آن نیازمند تحقیق و بررسی همه جانبه است و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در این راستا نقشی بارز و حیاتی دارند.

آیت الله یزدی گفت: سخنان و دیدگاه هایی که اعضای حاضر در جلسه در خصوص بیانات مقام معظم رهبری تبیین و تشریح کردند بسیار مهم بود و با توجه به اینکه جامعه مدرسین نیز اعلام آمادگی کرده است، اساتید باید برای بررسی دقیق این مسائل در کمیسیون ها دست به دست هم دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: ان شاءالله با برنامه ریزی مناسب و همت اساتید و طلاب یک تحول اساسی به معنای مثبت و دقیق آن با حفظ اصالت ها و تحول مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی حوزه، تربیت فقیه و مجتهد است گفت: در عصر کنونی که در جهان و حتی کشور ما در یک دوره ای در مجلس و دولت، معارف اسلامی و مقدسات زیر سؤال برده می شد، حوزه نمی تواند و نباید نسبت به این گونه مسائل بی توجه باشد.

دبیر مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ابزار و وسایلی که ما امروز در اختیار داریم در توسعه و نشر علم نقش اساسی دارد و باید توجه داشت که علوم معنوی تحت تاثیر حوادث سیاسی و اجتماعی نیست بلکه شرایط سیاسی و اجتماعی را عوض می کند.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت های علمی کشور در عرصه های مختلف بسیار زیاد شده و تعجب جهانیان را به همراه داشته است، اظهار داشت: انقلاب اصلی امام راحل این بود که مردم را به خودشان متکی کرد و گفت شما می توانید و اینها در سایه علم متکی به وحی به دست آمده که در اجتماع بسیار مؤثر است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه نقش اساتید را در تربیت طلاب بسیار حساس و مهم عنوان کرد و بیان داشت: طلابی که در حوزه وارد می شوند امانتی در دست اساتید هستند و مباحثی که به طلاب ارائه می شود باید به گونه ای باشد که او را بسازد و اگر این مساله متناسب با نیازها و مقتضیات زمانی و مکانی صورت گیرد بسیار مهم و مؤثر خواهد بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات