۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۲۲۸۳
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت (8)؛

عاشورا تجلی شور و شعور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبگرم قزوین بیان داشت: وظیفه مبلغان روشنگری و بصیرت دهی است تا در فضای تاریک فشارهای تبلیغاتی و روانی دشمن، مردم راه را گم نکنند.
كربلاي معلي


حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه آبگرم قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پیام واقعه عاشورا دشمن شناسی و تاکید بر مبارزه فکری و فرهنگی و نظامی با دشمن است.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا از جنگ های سخت محسوب می شود، اظهار داشت: جریان عاشورا در سیر خود دارای ریشه های فکری و تبلیغاتی است و جنگ نرم سال‌های حکومت معاویه و یزید، مقدمه ای برای واقعه عاشورا شد.

این محقق حوزه علمیه قم با بیان اینکه عاشورا مکتب انسان سازی و هدایت انسان ها است، ادامه داد: تربیت انسان های صالح و مصلح در مکتب امام حسین(ع) موج می زند که وظیفه مبلغان در عرصه تربیت را روشن می سازد.

وی اظهار داشت: عاشورا نمادی بارز از احیاگری دینی و زنده کردن شعائر شهادت، دفاع از ارزش‌ها، ظلم ستیزی و مبارزه با فساد است.

وی ولایت‌مداری را از شاخصه های نبرد حق و باطل در کربلا عنوان داشت و گفت: تاریخ نشان می دهد که چگونه برخی با ایجاد فضای مسموم و تبلیغاتی، عرصه را بر فهم مقام امامت مسدود کردند.

این محقق حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: شیطان هر روز بروز جدیدی دارد و طاغوت ها هم فتنه های نوپدیدی را در جامعه انسان ها ایجاد می کنند که با وجود این تفاوت ها، فتنه در زمان های گوناگون دارای وجوه اشتراک است.

وی غبار آلود کردن فضای جامعه و از بین رفتن فاصله بین خودی و غیر خودی را از ویژگی‌های فتنه برشمرد و عنوان داشت: وظیفه مبلغان روشنگری و بصیرت دهی است تا در فضای تاریک فشارهای تبلیغاتی و روانی دشمن، مردم راه را گم نکنند.

امام جمعه شهرستان آبگرم، فتنه شناسی را ضرورت هر انسان در تمامی زمان ها دانست و گفت: باید نسبت به فتنه ها و امتحان ها شناخت داشته باشیم و وظیفه خود را به خوبی بدانیم.

وی توجه به شور و شعور را از لازمه های نقل حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: نباید منبر و وعظ سخنرانان مذهبی کمرنگ شود بلکه باید به دو بعد عقل و عاطفه توجه داشت.

این محقق حوزه علمیه قم، عاشورا را نقطه اوج عقلانیت عنوان کرد و گفت: حقیقت عاشورا تجلی عقل و عاطفه در عالم است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات