۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۹۲۳۰۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

خوزستان همواره مرکز نشر فضایل اهل بیت بوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، وجود امامزادگان بسیار در خوزستان را بیانگر اطمینان اهل بیت(ع) و فرزندان آنها به این استان جهت نشر علم، دانش، معنویت و مبارزه با ستمگران دانست.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني فرد، امام جمعه شيبان اهواز، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر «بقاع و امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند»، گفت: لازمه تحقق این مسأله بازسازی، عمران و آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان است.

امام جمعه موقت شیبان، بهبهان را شهر اهل بیت(ع)، ولایت و دفاع از مکتب اسلام دانست و ادامه داد: وجود امامزادگان حیدر و اباذر در بهبهان را نیز نشان دهنده اطمینان ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها به این شهرستان جهت نشر علم، دانش، هدایت، معنویت و همچنین مبارزه با ستمگران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: باید با یاری رساندن جهت بازسازی بقاع متبرکه، نعمت وجود بقاع امامزادگان را ارج نهند.

وی با توجه به اسناد معتبر تاریخی موجود همچون‌ بحارالانوار علامه مجلسی، امامزاده فضل بن موسی(ع) فرزند امام موسی بن جعفر(ع) است.

حجت الاسلام حسینی فرد با بیان این که وضعیت ساختمان این امامزاده در گذشته بسیار نامناسب بود افزود: با توجه بر تأکید آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بازسازی کامل این آستان در مدت کمتر از دو سال و نیم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال انجام شد.

امام جمعه موقت شیبان به چگونگی تأمین اعتبار این پروژه اشاره و خاطر‌نشان کرد: در سفر هیأت دولت به استان، دو میلیارد ریال از اعتبارات دولت و بخشی نیز از نذورات مردم برای بازسازی امامزاده فضل تأمین شد.

وی با بیان این که همچنان ساختمان امامزاده فضل(ع) به تعمیرات دیگری نیاز دارد، گفت: به سبب عدم وجود اعتبارات، اکنون قادر به انجام سایر تعمیرات نیستیم که امیدواریم با حمایت‌های مردمی، طرح بازسازی را به پایان برسانیم./945/پ202/س
ارسال نظرات