۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۹۲۳۵۲
ربیس دانشگاه گیلان:

بصیرت و ولایت مداری آیت الله نوری همدانی الگویی برای نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ ربیس دانشگاه گیلان، گفت: الگوی دانشجویان در علم آموزی و بصیرت باید عالمانی مانند حضرت آیت الله نوری همدانی باشد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، عبدالله حاتم زاده، رییس دانشگاه گیلان، در حاشیه دیدار آیت الله نوری همدانی با دانشجویان گیلانی که عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، گفت: دانشگاه گیلان دانشگاه جامع و مادر استان گیلان است.

وی همچنین اعلام کرد: دانشگاه گیلان 15 هزار دانشجو، 420 عضو هیأت علمی، 56 گرایش در رشته دکترا، 85 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

رییس دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت هاتی استان برای داشتن رشته های بیشتر، افزود: با افزایش رشته های دانشگاهی در دانشگاه گیلان، استان می تواند به نحو موثرتری در کشور تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه گیلان با بسیاری از دانشگاه های کشور های خلیج فارس و 50 دانشگاه معتبر دنیا مبادلات علمی و پژوهشی دارد.

حاتم زاده، دانشگاه گیلان را جزء ده دانشگاه برتر کشور خواند و خاطر نشان کرد: به برکت دولت نهم و دهم امکانات بسیاری به دانشگاه های گیلان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به دو میلیون جمعیت گیلان و دارا بودن 114 هزار دانشجو، اذعان کرد: گیلان شایستگی توجه بیشتر در زمینه تجهیزات دانشگاهی را دارد.

رییس دانشگاه گیلان، حضور حضرت آیت الله نوری همدان در جمع دانشجویان را فرصت ساز توصیف کرد و گفت: دیدار دانشجویان با این مرجع تقلید در افزایش انگیزه برای توسعه و پیشرفت علمی بسیار موثر است.

حاتم زاده در پایان دیدار با عالمان و دانشمندان را برای دانشجویان بسیار زیبا و بیاد ماندنی توصیف کرد و گفت: الگوی دانشجویان در علم آموزی و بصیرت باید عالمانی مانند آیت الله نوری همدانی باشد./950/پ202/الف
ارسال نظرات