۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۲۳۸۶
رییس تبلیغات اسلامی خرمشهر:

تبیین صحیح فرهنگ عاشورا برای جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خرمشهر، رسالت جوانان را شناخت جامع و درست عاشورای حسینی دانست.
تبیین صحیح فرهنگ عاشورا برای جوانان ضروری است
حجت الاسلام احمد علوانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: عاشورا یک حادثه نیست، بلکه نهضتی است که حاوی پیام‌های بزرگ در طول تاریخ بشریت بوده و جریانی است که از یک نقطه شروع شده و در طول تاریخ امتداد یافته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، با بیان این که عاشورا ویژه به یک ملت، نژاد و فرهنگ خاص نیست، خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) تا آنجا در افکار و اذهان مردم جهان نقش بسته که این واقعه الگویی برای پیروزی حق بر باطل شمرده می‌شود.

حجت الاسلام علوانی، مبارزه با ظلم و تشکیل حکومت بر پایه عدالت را از اهداف سیاسی و اجتماعی نهضت عاشورا دانست و ادامه داد: قیام امام حسین(ع) در نهادینه شدن دین اسلام نقش عمده‌ای ایفا کرده است.

این مقام مسؤول، با اشاره به این مطلب که عاشورا آیینه تمام نمای فریاد در «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) است، گفت: دین باید در متن و محتوای جامعه قرار گرفته و به صورت کاربردی از آن استفاده شود.

وی، انجام تکلیف، عزت‌مداری و زندگی سعادتمندانه، تشکیل حکومت دینی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از جمله اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و یادآور شد: فرهنگ عمل به تکلیف زمانی که در یک جامعه حاکم باشد، پیروزی همواره با آنها است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، با تأکید بر این که سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شرایط مختلف اجتماعی بیانگر این حقیقت است که آنان طبق تکلیف عمل کرده‌اند، تصریح کرد: حادثه عاشورا نیز یکی از جلوه‌های عمل به تکلیف بود.

حجت الاسلام علوانی، در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: حیات هر جامعه به رشد منویات و ارزش‌های والای انسانی آن بستگی دارد./945/پ202/الف
ارسال نظرات