۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۲۳۹۶
رییس تبلیغات اسلامی امیدیه:

ولایت مداری مهم ترین درس عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه خوزستان، آیین عزدارای حسینی(ع) در ماه محرم را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ولایتمداری دانست.
آيين سنتي نخل گرداني شاهرود در يازدهم محرم
حجت الاسلام سید علی رضوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان برای زنده نگاه داشتن تعالیم اسلام و حفظ و حراست از دستاوردهای پیامبر گرامی اسلام(ص) از همه لذت های دنیوی گذشته و جان خود را بر سر تحقق آرمان‌های خود هدیه کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه خوزستان، تصریح کرد: مهم‌ترین درسی که از نهضت عاشورا می‌توان فراگرفت، ولایتمداری و گوش به فرمان ولایت بودن است و یاران با وفای امام حسین(ع) به ویژه حضرت ابوالفضل عباس ع) الگوی بی‌نظیر ولایتمداری در طول تاریخ هستند.

حجت الاسلام رضوی، با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 57 به رهبری مرجعیت شیعه گفت:‌ الگوی انقلاب ما همانگونه که امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب فرمودند، نهضت عاشورا است و اگر ولایت را از ما بگیرند، دیگر اثری از انقلاب نمی‌ماند.

وی افزود: باید از فرصت برگزاری مراسم عزاداری حسینی در ماه محرم برای تببین و ترویج فرهنگ ولایتمداری بهترین استفاده را برد و برای تحقق این هدف مهم نقش مداحان و مبلغان مذهبی بسیار موثر است؛ نحوه برگزاری هیأت‌های مذهبی و مراسم عزاداری، باید متناسب با این آرمان الهی بوده و مسؤولان هیأت‌های عزاداری و مبلغان مذهبی باید توجه جدی به این مقوله داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود از مسؤولان هیأت‌های عزاداری و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواست تا از اقداماتی که تناسبی با فرهنگ عاشورا ندارد،‌ پرهیز کنند.

حجت الاسلام رضوی، با تأکید بر این که برگزاری مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان اقدامی ضروری است،‌ گفت: باید توجه داشت استفاده از وسایلی که تناسبی با فرهنگ عاشورای حسینی(ع) نداشته و یا بیان مسائل خلاف واقع و خرافی در مداحی‌ها، نقش مخرب جدی در این زمینه ایفا می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه خوزستان، در پایان از مسؤولان هیأت‌های مذهبی و تکایای عزاداری خواست تا از دانش روحانیت حین برگزاری مراسم عزاداری بهره‌ برده و با دستگاه‌های متولی امور مذهبی و فرهنگی از جمله اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی هماهنگی کامل داشته باشند./945/پ202/الف
ارسال نظرات