۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۹۲۴۰۹
عضو خبرگان رهبری:

جهان امروز نیازمند فرهنگ عاشورا و اندیشه های امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که عزاداری ها یکی از ارزشمندترین داشته های عاشقان اهل بیت(ع) است، گفت: نیاز امروز جهان به فرهنگ عاشورا و اندیشه های ارزشمند امام حسین(ع) بیش از گذشته احساس می شود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در جمع دانشجویان این استان، اظهار داشت: وهابیت با شبهه افکنی در عزاداری های ماه محرم شیعیان، به دنبال سوژه های تخریبی علیه نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این که شیعه با نهضت اباعبدالله الحسین(ع) شناخته می شود، گفت: عملکرد و رفتار ما باید برگرفته از معارف اهل بیت(ع) باشد، چراکه باید شأن و آبروی آن حضرات را نزد معاندان اسلام نگه داریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که فلسفه قیام امام حسین(ع) آمال و آرمان آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان است، خاطرنشان کرد: شیعه باید به وجود ولایت و امامت افتخار کند، اگر یکی از این الگوهای بی نظیر شیعه در غرب بود، در تبلیغ الگوها دست به هر کاری می زدند، اما امروز به دنبال هویت و تاریخ سازی برای خود هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر مقابله با خرافه گری در برخی مجالس دینی اظهار داشت: نباید در هیأت های مذهبی با بروز برخی بدعت ها، قداست عزاداری های ماه محرم، شکسته شود.

وی با بیان این که عزاداری ها یکی از ارزشمندترین داشته های عاشقان اهل بیت(ع) است، گفت: نیاز امروز جهان به فرهنگ عاشورا و اندیشه های ارزشمند امام حسین(ع) بیش از گذشته احساس می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: اباعبدالله الحسین(ع) نماد عدالت، ایثار و فداکاری است، ضروری است همگان با عبرت گیری از فلسفه قیام عاشورا سعادت دنیوی و اخروی را مورد توجه قرار دهند./935/پ202/الف
ارسال نظرات