۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۹۲۴۲۲
پژوهشگر حوزه علمیه:

یاران امام حسین زیباترین شکل ولایت مداری را به تصویر کشیدند

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی گفت: مبلغان در ماه محرم همچون طبیبی به تشخیص و درمان معضلات اخلاقی و دینی جامعه بپردازند.
علي اكبر مهدي پور


حجت الاسلام علی اکبر مهدی‌پور، پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مبلغان در ماه محرم، حادثه عاشورا، وقایع کربلا و چگونگی یارگزینی امام حسین(ع) را تشریح کنند.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) در حرکت خود با برخی افراد وارد گفت‌و‌گو می شوند و افراد شایسته را جذب می کنند و از طرف دیگر افراد دیگری را در مکه از خود طرد می کنند و سپاهی می سازند که به تعبیر ایشان در زیر آسمان، همچون این یاران وجود ندارد.

وی گفت: طبق نقل صحیح تاریخ، در شب عاشورا شخصی از سپاه امام حسین(ع) خارج نشد و بیعت نشکست، وفاداری یاران امام حسین(ع) و انگیزه بالای آنها باید درس ولایت مداری برای ما باشد.

نویسنده بیش از هفتاد کتاب دینی بیان داشت: مهدویت مقوله دیگری است که در فرهنگ عاشورا موج می زند و شایسته توجه و تاکید مبلغان است.

وی بیان داشت: طبق تمامی تفاسیر، منظور از مقتول در آیه من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا، امام حسین(ع) و منظور از ولی دم امام زمان(عج) است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) خون خدا و امام زمان خونخواه است و خون بر زمین ریخته مظلوم کربلا را طلب می‌نماید.

وی گفت: در دعای ندبه، جمله «أین الطالب بدم المقتول بکربلا» قیام امام مهدی (عج) تجلی پیروزی قیام حسینی عنوان شده است و با خاستگاهی چون قیام عاشورا که مصیبتی بسیار بزرگ در تاریخ بشریت است، عنوان شده تا نهضت عظیم امام مهدی(عج) ریشه کن کننده تمامی حکومت های فاسد در طول تاریخ معرفی شود.

وی بر ارتباط امام حسین(ع) با امام موعود(عج) تاکید کرد و بیان داشت:امام حسین(ع) در شب عاشورا خطبه مفصلی پیرامون امام زمان(ع) برای یاران خوانند.

وی بیان داشت: مبلغان در ماه محرم باید همچون طبیبی که در بین مردم می گردد و درد را تشخیص و به درمان آن همت می‌گمارد، با رفت و شد در بین مردم برای حل معضلات اخلاقی و دینی مردم بکوشند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات