۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۹۲۴۳۵
عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی:

تدوین الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی نیازمند حضور جدی نخبگان حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی سازوکاری فراتر از سه قوا را می‌طلبد به همین دلیل ضروری است همه نخبگان و فرهیختگان نظام دراین زمینه تلاش داشته باشند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي
حجت الاسلام حسین ابراهیمی، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تدوین و به اجرا درآمدن الگوی اسلامی ـ ایرانی می تواند همه حرکت‌های حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست نظام را ساماندهی کند.

وی با اشاره به این‌که در نشست بعدی اندیشه راهبردی الگوی اسلامی ـ ایرانی موضوع عدالت مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز داشت: لازم است نخبگان حوزه و دانشگاه با تلاش و کار فشرده زمینه هرچه بهتر پیشرفت بر اساس عدالت را تهیه و تنظیم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی سازوکاری فراتر از سه قوا را می‌طلبد به همین دلیل ضروری است همه نخبگان و فرهیختگان نظام دراین زمینه تلاش داشته باشند.

وی تأکید کرد: جلسات بعدی نشست نخبگان و رهبری با موضوع اندیشه راهبردی پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی ایرانی به صورت فصلی و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود تا بتوان با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب از دیدگاه‌ها‌، مقالات و آرای نخبگان و فرهیختگان نظام به خوبی استفاده شود.

عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که الگوی تدوین شده بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی به عنوان سند بالا‌دستی سند چشم‌انداز است،  تصریح کرد: نشست راهبردی پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی ـ ایرانی از سند چشم‌انداز بیست ساله نظام بالاتر است.

وی با بیان این‌که ضروری است نخبگان حوزه و دانشگاه با ارائه مقالات در تدوین سند الگوی پیشرفت حضور فعال داشته باشند، یادآور شد: می طلبد برای رسیدن به نتایج بهتر در تدوین الگوی اسلامی ـ ایرانی، نخبگان و فرهیختگان حوزوی به میدان بیایند و با ارائه مقالات و نظرهای خود این سند پیشرفت کشور را پر‌بارتر کنند./955/ت302/س
ارسال نظرات