۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۹۲۴۴۶
استاد حوزه علمیه اهواز:

هیأت های مذهبی رفتار حسینی را در جامعه گسترش دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر اهواز، عزت کنونی اسلام را به واسطه خون سیدالشهدا دانست و گفت: اسلام را خون امام حسین جاودانه کرد.
حجت الاسلام عليرضا نيل آبکن، مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز
حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بیان داشت: عاشورا به ما درس می‌دهد که بسیجی‌وار حامی نظامی باشیم که اساس آن به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و برگرفته از حرکت امام حسین(ع) و قیام عاشوراست.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) اهواز، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا اسلام ناب را ترویج دهد، اما بی‌بصیرتی و بی‌ولایتی مردم آن زمان، منجر به ایستادگی کفر برابر آن حضرت شد.

حجت الاسلام نیل آبکن، در ادامه سخنان خود، بر اهمیت پیروی از ولایت، تاکید کرد و بیان داشت: همه اعمال انسان همانند نماز باید همراه با ولایت باشد و خمس، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت از اساس اسلام است و جدایی آنها از یکدیگر معنایی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، عزت کنونی اسلام را به واسطه خون سیدالشهدا (ع) دانست و گفت: اسلام را خون امام حسین(ع) جاودانه کرد.

این استاد حوزه علمیه اهواز، نقش هیأت‌های مذهبی را در کنار روحانیت عامل مهمی بر اشاعه فرهنگ امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی با محوریت روحانیت جزء ‌موثرترین قشرهای جامعه هستند.

وی نقش هیأت‌های مذهبی را به عنوان معلمان اخلاق در جامعه مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: رفتار و سلوک حسینی باید در جامعه اشاعه پیدا کند و اداره‌کنندگان هیأت‌های مذهبی هم باید دارای رفتار اسلامی و حسینی باشند؛ مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید در خدمتگزاری به مردم همیشه حاضر باشند، چراکه هیأت مذهبی به عنوان پناهگاهی برای مردم محسوب می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) اهواز، تاکید کرد: مسؤولان هیأت‌های مذهبی، همواره با همکاری و راهنمایی از علما و روحانیان فعالیت کنند؛ هیأت‌های مذهبی باید تحت امر و همواره با ولایت فقیه باشند./945/پ202/الف
ارسال نظرات