۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۹۲۴۴۷
استاد حوزه علمیه اهواز:

هیأت‌های مذهبی پاسدار ارزش‌های قیام عاشورا هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین(ع) اهواز گفت: هیأت‌های مذهبی با تبیین معارف دینی و بیان احکام نورانی اسلام زمینه ارتقای سطح بینش مردم نسبت به قیام عاشورا را فراهم کنند.
حجت الاسلام مرتضي فرامرزي، مدير مدرسه علميه اميرالمومنين اهواز
حجت الاسلام مرتضی فرامرزی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین(ع) کوت عبدالله اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی پاسدار ارزش‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) هستند.

وی بر تشریح اهداف واقعی و رسالت اصلی قیام عاشورایی امام حسین(ع) از سوی مداحان و هیأت‌های مذهبی‌ تاکید کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی با تبیین معارف دینی و بیان احکام نورانی اسلام زمینه ارتقای سطح بینش مردم نسبت به قیام عاشورا را فراهم کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین(ع) کوت عبدالله اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی،‌ خاطر نشان کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد.

حجت الاسلام فرامرزی، با تاکید بر این‌که مجلس عزاداری امام‌حسین(ع) باید مجلس اعتلای قرآن، تفسیر قرآن و بیان احکام باشد نه محلی برای ترویج خرافه و بدعت‌ها، اظهار داشت: آیین‌های سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید مطابق با شان و جایگاه آن امام همام و برای اعتلای ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین(ع) کوت عبدالله اهواز، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مبارزات سیاسی امام‌حسین(ع) شامل سه بخش مبارزات وی در زمان کودکی و نوجوانی، مبارزات وی در عصر خلفا و معاویه و مبارزات سیاسی ایشان در مقابله با یزید بود.

این استاد حوزه علمیه اهواز، همچنین با اشاره به نام‌گذاری هفته اول محرم به‌نام امر به معروف و نهی از منکر‌ بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف امام‌حسین(ع) در قیام کربلا امر به معروف و نهی از منکر بوده‌ و امروز نیز امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه والایی برخوردار است./945/پ202/الف
ارسال نظرات