۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۲۴۶۳
امام جمعه الوار گرمسیری:

الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا پیشرفت جامعه را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری اظهار داشت: جامعه ای که می خواهد پیشرو در مسائل معنوی و فکری باشد و با قدرت و قوت بهتری از جوامع دیگر کار خود را پیش ببرد فرهنگ عاشورا را الگو بگیرد.
حجت الاسلام محمد جواد حسيني منش، امام جمعه الوار گرمسيري
حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش، امام جمعه الوار گرمسیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که جامعه ای که می خواهد پیشرو در مسائل معنوی و فکری باشد و با قدرت و قوت بهتری از جوامع دیگر کار خود را پیش ببرد فرهنگ عاشورا را الگو بگیرد اظهار داشت: در طول تاریخ پر فراز و نشیب شیعه فرهنگ عاشورا منشأ مؤثر در پیشرفت جامعه شیعی و باعث ثبات ایمان مردم بوده است.

حجت الاسلام حیسنی منش، با اشاره به عصر حاضر و قرن اخیر که جنبش های و جوامعی با الگوگرفتن از فرهنگ عاشورا ازجمله؛ حزب الله لبنان، جنبش حماس و نظام اسلامی توانستند الگو برای جهانیان شوند تصریح کرد: نظام اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) یک نظام الگو برای جهان معرفی شده است که ریشه آن برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است.

امام جمعه الوار گرمسیری، در بخشی از سخنان خود به معانی مختلف فتنه که در مسائل سیاسی واجتماعی به کار برنامه ریزی شده علیه نظام مبتنی بر حق و حقیقت است اشاره کرد و افزود: در حادثه عاشورا فتنه ای منسجم، منظم، حکومتی و مردمی علیه حق و حقیقت یعنی امام حسین(ع) شکل گرفته است که یاران وفادار امام با بصیرت خود هم روشن گری کردند و هم در مقابل فتنه تا آخرین نفس ایستادند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود عامل اصلی فتنه88 را بی خبری مردم از اصل فتنه و ماهیت فتنه گران و برنامه ریزی منسجم دشمنان دانست و گفت: اگر روشنگری راجع به مبانی حق و حقیقت و ایجاد راه های اثباتی دین برای مردم روشن شود و از روش های مختلف باطل اطلاع داشته باشند قطعاً هیچ فتنه ای توان مقابله با حق را ندارد.

وی با بیان این که راه کارهای مقابله با شبیخونی فرهنگی در دو بخش فکری، اعتقادی و عملی، اجرای می توان تقسیم کرد افزود: کار کردن بر روی اعتقاد مردم و ارائه فکر صحیح به جوانان، پررنگ کردن موضوع ولایت و تبیین مسئله عاشورا بخش راه کار فکری و اعتقادی است؛ و در برگزاری صحیح عزاداری ماه محرم که مبتنی بر اسناد و منابع معتبر است بخش راه کار عملی و اجرای می باشد.

امام جمعه الوار گرمسیری، در پایان سخنان خود ولایتمداری و دشمن شناسی را دو شاخص های عاشورایی بودن دانست و افزود: ولایتمداری بودن یعنی شناخت صحیح رهبر حق و تابع محض از ولایت فقیه است و دشمن شناسی یعنی شناخت دقیق دوست و دشمن تا در فتنه واقع نشدن است./945/ت303/ص
ارسال نظرات