۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۲۴۷۳

امام جمعه سلماس خواستار مقابله جدی با ترویج بدعت و خرافه در محرم شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سلماس گفت: در عزاداری ماه محرم باید از بدعت گذاری و خرافه افکنی جلوگیری شده و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا در بین جوانان تلاش مضاعف شود.
امام جمعه سلماس خواستار مقابله جدی با ترویج بدعت و خرافه در محرم شد
حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تاکید بر لزوم برخورد با بدعت گذاران در عزاداری و مراسم های سوگواری ماه محرم گفت: ایام سوگواری سید الشهدا فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ عاشورا در بین جوانان است که باید در تحقق آن بیش از پیش تلاش شود.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) نباید از سخنانی خرافی برای تحریک احساسات مردم استفاده شود چراکه این امر باعث تحقق اهداف دشمنان در اشاعه خرافه پرستی و معرفی چهره ای شرک آمیز از تشیع می شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین نهضت بزرگ عاشورا و زوایای پنهان و اهداف قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان اظهار کرد: در این ارتباط سخنرانان و مداحان مسؤولیتی خطیر را بر عهده دارند بنابراین باید برای ترویج راه امام حسین (ع) قدم های موثری بردارند.

این مقام مسؤول فلسفه قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: باید از بدعت گذاری در معرفی فلسفه عاشورا جلوگیری کرده و تلاش خود را معظوف به زنده نگهداشتن حقیقت دین کنیم.

موسوی مداحان را به روضه ‌خوانی و ذکر مصایب در خور شان امام حسین دعوت و تاکید کرد: در این چارچوب اشعاری که قرائت می‌شود باید از منابع کامل و صحیح باشد تا خدشه‌ای بر اسلام وارد نشود./936/ت303/ص
ارسال نظرات