۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۹۲۵۱۷
عضو خبرگان رهبری:

ذات و حقیقت قیام عاشورا همگرایی دین و سیاست بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دین بدون توجه به جامعه و جامعه بدون توجه به دین ناقص است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل عصر روز گذشته در نشست فصلی اساتید گفتمان دینی مدارس این استان اظهار داشت: نهایت تلاش روحانیت در مدارس باید در جهت انتقال پیام عاشورا به شکل هنرمندانه، جذاب و زیبا باشد.

وی که در جمع روحانیان مبلغ گفتمان های دینی در خانه معلم اردبیل سخن می گفت، با اشاره به پیام های نهضت عاشورا خاطر نشان کرد: نباید نگرشی عامیانه نسبت به حادثه کربلا داشت و این واقعه بزرگ و جانسوز تاریخی را تنها در تشنگی و آوارگی کاروان اهل بیت خلاصه کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه عبرت‌ های عاشورا، عامل مهم ماندگاری نهضت اباعبدالله الحسین(ع) بوده است، تصریح کرد: عقلانیت در سراسر نهضت حسینی موج می زند و شبهاتی که از سوی دشمنان و وهابیت به این قیام تاریخی وارد می شودف از روی عناد و یا غفلت است.

وی با تاکید بر اینکه بحث امامت در حادثه کربلا فراتر از هر قید زمان و مکان دانست و تصریح کرد: ذات و حقیقت قیام عاشورا همگرایی دین و سیاست بود، چراکه دین بدون توجه به جامعه و جامعه بدون توجه به دین ناقص است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: بزرگترین درس واقعه کربلا بصیرت و تبعیت از ولایت در هر زمان و مکان است، امروز نیز باید در اطاعت از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب همان تبعیت را داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل خطاب به روحانیان فعال در گفتمان های دینی دانش آموزان مدارس تصریح کرد: روحانیت باید در بیان فلسفه عاشورا از ورود هرگونه خرافه جلوگیری و پیام اصلی نهضت حسینی را بیان کنید.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان علیه باورهای دینی دانش آموزان گفت: عشق به اباعبدالله الحسین(ع) باید همراه با معرفت به آن حضرت باشد، حضور در مجالس دینی بدون تغییر صحیح در مسیر زندگی فایده نه دنیا و نه در آخرت خواهد داشت./935/پ202/ص
ارسال نظرات