۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۳۸
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

60 درصد موقوفات مازندران ویژه ماه محرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران گفت: 60 درصد از نیات واقفین خیراندیش استان به عزاداری ماه محرم و صفر است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که استان مازندران دارای 13 هزار و546  موقوفه و 132 هزار و50 رقبه است، افزود: 60 درصد از نیات واقفین خیراندیش استان به عزاداری ماه محرم و صفر است.

وی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همه متولیان موقوفات موظف هستند که طبق نیات واقفین با همفکری و همکاری ادارات اوقاف عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات طبق نیات پاک و خالص واقفین نیک اندیش عمل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که عزاداری برای امام حسین(ع) باید مطابق شأن و منزلت این امام همام باشد، تصریح کرد: محرم ماهی است که با فرا رسیدن آن جامعه به خود عزای سید و سالار شهیدان را به تن می پوشد و همه ما وظیفه داریم برای سوگواری آن امام عزیز و مظلوم مراسم عزا و سوگواری در مساجد تکابا، حسینیه و بقاع متبرکه برپا کنیم.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه زمینه لازم را برای سوگواری ماه محرم و سفر آمده کرده است، بیان داشت: هیأت امناء، هیأت های مذهبی، ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت همدلی حول محور ولایت امام حسین(ع) در جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

وی همچهنین از اجرای بیش از 5 هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه روزی در مساجد، تکایا، حسینه ها و امامرزاده های مازندران خبرداد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به اعزام 120 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به منطق محروم و امامزاده های استان اشاره کرد و ادامه داد: تبیین صحیح نهضت حسینی مهم ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی بپردازند، افزود: برای زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی در جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی ایادی دشمن به اسم عزادارای در جامعه ترویج می‌شود آگاه سازند.

وی با بیان این که در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند باید فلسفه عزاداری را منطقی و عالمانه تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همواره با گریه و اشک همراه بوده و در روایات معصومین(ع) هم پاداش عظیمی برای این گریه ذکر شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نقش روحانیان در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حضور مبلغان در مناطق محروم مازندران سبب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود./950/پ202/الف

ارسال نظرات