۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۹۲۵۵۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران:

روحیه شهادت طلبی ویژگی اصلی جنبش دانشجویی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، روحیه شهادت طلبی را یکی از ویژگی های مهم جنبش دانشجویی دانست و گفت: 16 آذر، روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  مازندران امروز در مراسم روز دانشجو که در بزرگترین مرکز علمی مازندران در بابلسر برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و گرمیداشت روز دانشجون گفت: 16 آذر روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است.

وی افزود: پیشوای سوم شیعیان در راه آرمان والایی که همانا حق طلبی و مبارزه با ظلم بود جانش را فدا کرد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه به ویژگی های جنبش دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تلفیق علم و ایمان از فاکتورهای موفقیت این جنبش است.

وی با بیان این که دلیل ناکامی بسیاری از مبارزات حق طلبی ملت ایران همچون مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بدلیل شکاف میان این دو فاکتور با مشکل روبرو شد ادامه داد: جنبش دانشجویی باید با مطالعه رویدادهای تاریخی، هوشمندانه از تجارب مستتر در آنها، برای کامیابی استفاده کند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه عدالت خواهی را از دیگر ویژگی های این جنبش برشمرد و اذعان داشت: در عصری که فقیهی عادل و دولتی کریمه در رأس حکومت قرار دارند دلیلی برای مخالفت وجود نخواهد داشت.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ماهیت جنبش دانشجویی تعارض و معارضه نسیت.

حجت الاسلام حسینی، مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: این ویژگی نیز زمانی که انحراف از مسیر دین و ملیت محسوس شود باید مجدانه تقویت گردد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با بیان این که دانشجو بدلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می اندیشد گفت: فقدان عافیت طلبی و مبارزه با اشرفی گری در جامعه باید به خواسته اصلی جنبش دانشجویی تبدیل شود.

حجت الاسلام حسینی، با گرامی داشت استاد شهید دکتر شهریاری، از روحیه شهادت طلبی به عنوان دیگر ویژگی جنبش دانشجویی نام برد و گفت: اصالت فعالیت های دانشجویی را می توان از تقدیم شهدایی چون دکتر شهریاری دریافت.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در ادامه این مراسم گفت: تقارن روز دانشجو با محرم فرصتی برای تعمیق در اندیشه های حسینی است.

مرتضی علویان، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران افزود: 16 آذر سال 1332 نماد استکبار ستیزی دانشجویان آگاه و بصیری است که با الگوگیری امام حسین(ع) هرگز زندگی زیر بار ظلم را تحمل نکردند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران در ادامه به روشن بینی دانشجویان آن دوران اشاره کرد و گفت: هم قطاران شما با آگاهی از افق آینده کشور و تاثیر منفی که حضور بیگانگان در سرنوشت ملت ایران ایجاد می کرد جانشان را فدا کردند.

علویان اذعان داشت: امسال شعار دانشجو بصیرت حسینی به مناسبت همزمانی روز دانشجو با آغاز دهه اول محرم برای بزرگداشت این رویداد تاریخی انتخاب شده است.

وی در ادامه‌ با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساختن کشوری اسلامی و ایرانی از دانشجویان خواست تا با تکیه بر نیروی جوانی، استعداد و وجود استادان توانمند برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات