۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۲۵۵۵
امام جمعه آبادان:

مهدویت تحقق بخش آرمان بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان با بیان این که شهادت همواره برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: مهدویت تحقق بخش آرمان بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش هیأت های مذهبی در فراهم سازی زمینه ظهور اظهار داشت: هیأت های عزاداری به سبب مرکز ثقل و اجتماع توده های مردمی بهترین پایگاه برای دور کردن مردم از روش ها و منش های مغایر مهدوی است؛ از این رو می تواند الگوهای حضور در اجتماع، مبارزه با استکبار و نجات مستضعفان را به مردم بیاموزد.

امام جمعه آبادان بهترین پیام عاشورا را پاسداری از دستاوردهای حسینی و مهدوی در سایه ولایت فقیه دانست و به تقویت اصل مهم ولایت فقیه که زیربنای اتصال به حکومت مقصود جهانی است، تأکید کرد و افزود: باید از نظام جمهوری اسلامیِ برگرفته از آموزه های حسینی و مهدوی نگهداری کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان این که پیوستگی قابل ستایشی بین مهدویت و عاشورا در آموزه های اسلامی وجود دارد، بیان داشت: بنا به برخی روایات آغاز عصر ظهور از روز عاشورای حسینی است که پیوند ویژه بین قیام امام حسین(ع) و حضرت ولی عصر(عج) در روز جمعه را نشان می دهد.

وی با تأکید بر این که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و امام زمان(عج) فراگیری عظیمی در جهان ایجاد کرده است، به سوگواری مذاهب دیگر در عزای امام حسین(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: همان گونه که عاشورا حرارتی در دل ها ایجاد کرده که سایر مردم جهان به سوگ او می نشینند، اکنون ادیان مختلف در انتظار ظهور منجی و عدالت گستر هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهادت همواره برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: مهدویت تحقق بخش آرمان بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است./945/ت303/ص


ارسال نظرات