۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۲۵۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

روح تمام عبادات عشق به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبوی گفت: روح تمام عبادات فردی و اجتماعی ولایت و عشق به ولایت است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، همزمان با اولین روز از دهه محرم الحرام مراسم سوگواری و عزاداری سید الشهدا (ع) با حضور عاشقان آن حضرت در مسجد طوبای تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس نبوی، استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به جایگاه محرم و عاشورا اظهار داشت: محرم و عاشورا تنها اختصاص به جهان اسلام و تشیع ندارد، عشق به حضرت سید الشهداء (ع) یک پدیده فرامرزی است.

وی ادامه داد: هرکس که بویی از آزادگی و جوانمردی بُرده، بی تردید به عظمت حضرت سید الشهداء (ع) اقرار و اعتراف می کند و تا زمانی که جهان، تشنه آزادگی و جوانمردی است یاد و خاطره جاویدانِ حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مثل دریایی زلال به پهنای تاریخ جاری خواهد بود.

حجت الاسلام نبوی در ادامه با بیان اینکه روح تمام عبادات فردی و اجتماعی ولایت و عشق به ولایت است، خاطر نشان کرد: آنهایی که عبادت را منحصر به ظواهر می دانند سخت در اشتباهند چرا که باطن، جوهره و روحِ تمام عبادات، ولایت است و آنهایی که با اتکاء به ظاهر دین شمشیر به باطن و روح دین یعنی حضرت سید الشهدا(ع) کشیدند تصویر دلخراش عاشورا را آفریدند و خسر الدنیا و الآخره شدند.

استاد حوزه ودانشگاه درادامه حضرت سید الشهدا(ع) را مصداق حقیقی ذبح عظیم دانست و تصریح کرد: اینکه قربانی حضرت ابراهیم (ع) را پس دادند و به ذبح عظیم بشارت دادند حکایت از این حقیقت داشت که در آینده حضرت امام حسین (ع) همراه با اعوان و انصارش به صورت جانگداز به شهادت خواهد رسید و آیه کریمه و فدیناه بذبح عظیم را با خون سرخ اش تفسیر خواهد کرد.

نبوی در پایان افزود: تمام انسان ها به عاشورا احتیاج دارند و اگر می خواهیم عاشورایی شویم و سزاوار قربانی شدن دردرگاه الهی باشیم بایستی خودمان را تطهیر کنیم و به طهارت ظاهری و باطنی برسیم تا مستعد شهادت شویم چنانکه تمام عاشورائیان چنین بودند.

گفتنی است، این مراسم همه روزه در طول دهه اول محرم با حضور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد طوبی تبریز بزگرار خواهد شد./935/د102/ص
ارسال نظرات