۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۲۵۸۲

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام دویست مبلغ به مناطق مختلف مراغه و تولید لوح فشرده سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در تبریز از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، "یانارام آغلارام" عنوان لوح فشرده عزادارای مداحان برجسته تبریز در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منتشر شده است.

حسین نجفی در این باره اعلام کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه و بهره مندی از اشعار صحیح و مستند در عزاداریهای حضرت سید الشهدا(ع) ، لوح فشرده"یانارام آغلارام" به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم به کوشش حسین جم نژاد باهر و یعقوب صدیق جمالی آماده شده و در تیراژ وسیع در بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز درباره محتوای این لوح فشرده اعلام کرد: این لوح فشرده شامل دو بخش 60 دقیقه ای از اشعار ، مراثی و نوحه های شاخص شاعران آذربایجان بوده که با صدای دلنشین خادمان ابا عبدالله الحسین (ع) حاج مهدی خادم آذریان، مهدی قربانی، پدرام بهان فر و اصغر اکبر پور بوده تهیه شده و به عنوان هدیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به سوگواران حسینی اهدا خواهد شد.

آسیب شناسی حماسه حسینی در مسابقه "عقل سرخ" در منطقه آزاد ارس

این مسابقه فرهنگی به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و از متن جلد اول کتاب حماسه حسینی برگزار می شود.

در این مسابقه سعی شده است تا با طرح سوالاتی در زمینه نحوه و عوامل مهم شکل گیری تحریفات در حادثه کربلا، نقاط ضعف مردم در عزاداری های حسینی به آسیب شناسی تحریفات و عزاداری ها بپردازد.

همچنین در این مسابقه به هدف اصلی و پیام امام حسین (ع) که همانا امر به معروف و نهی از منکر است تاکید شده و با توجه به لزوم بصیرت در مسایل روز جامعه و تاکید بر "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" با ذکر سوالاتی به نحوه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از منظر شهید مرتضی مطهری پرداخته شده است.

این مسابقه سراسری بوده و علاوه بر شهروندان منطقه آزاد ارس علاقمندان نیز می توانند سوالات مسابقه را از آدرس اینترنتی سازمان به نشانی www.arasfz.ir دریافت کرده و پاسخ را به سامانه پیام کوتاه 30009292 ارسال دارند.

اضافه می شود برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف فرهنگی، عقیدتی، هنری، دینی و اجتماعی از جمله برنامه های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در طول سال می باشد که با استقبال بسیار شهروندان منطقه همراه است.

گفتنی است، در مسابقه بزرگ مهدویت که به مناسبت نیمه شعبان سالجاری برگزار گردید بیش از هزار نفر از اهالی منطقه در این مسابقه شرکت کردند که به قید قرعه به تعدادی از پاسخ های صحیح جوایز نفیسی اهدا شد.

اعزام 200 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان مراغه

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با ماه محرم 200 روحانی در این شهرستان با اعزام به مساجد شهری و روستایی فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین می کنند.

حجت‌الاسلام علی امیری افزود: این روحانیان از امروز در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی شهری و روستایی این شهرستان فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی گفت: از این تعداد 50 روحانی از قم به این شهرستان اعزام شده‌اند و بقیه از روحانیان بومی منطقه هستند.

وی اظهارداشت: بیان احکام دین، علل برپایی نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، پرهیز از خرافه گویی در عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری به سبک سنتی از اهداف اعزام روحانیان به مناطق شهری و روستایی در ماه محرم است.

دانشجویان طلایه داران بصیرت در جامعه هستند

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی گفت: اگر دیروز در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با ژنرال‌های پادگان نشین جنگ می‌کردیم، امروز پروفسورهای دانشگاه‌نشین حریف ما هستند و برای مقابله با این دشمنان باید بیدار و دانا باشیم.

میکائیل جمال‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار داشت: سابقه تاریخی دانشجو در کشور ما بسیار با سابقه‌تر از سابقه دانشگاه است.

جمالپور با اعلام این مطلب که هم اکنون 4 میلیون نفر دانشجو و 200 هزار استاد در دانشگاه‌های کشور ما وجود دارند، تصریح کرد: سنگینی مسائل علمی و صنعتی و تکنولوژیکی روی دوش جوانان دانشگاهی است و باید جهش و حرکت علمی آنها با آینده نگری و قوت هرچه تمام‌تر ادامه یابد./935/د102/س
ارسال نظرات