۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۹۲۶۳۸
امام جمعه شوشتر:

محرم فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام واقعی به جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، به سم‌پاشی‌های متداول دشمنان برای تخریب چهره مسلمانان و اسلام در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام واقعی به جهانیان است.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدجلیل قدمی محقق، امام جمعه شوشتر، شب گذشته در جمع مردم عزاداران اباعبدالله حسین (ع) این شهرستان، اظهار داشت: امام حسین(ع) درسی به جهان داد که نمونه و مانندی برای آن قابل طرح نیست.

امام جمعه شوشتر، با اشاره به این که عاشورا فرهنگی مترقی است، گفت: عاشورا فرهنگی بزرگ است و به این دلیل پس از گذشت سال‌ها هنوز شور عاشورایی در رگ‌های همه جوش می‌زند و باید کوشید تا فرهنگ عاشورا به درستی شناخته و به مردم معرفی شود؛ افراد فرهیخته نسبت به تبیین فلسفه شکل‌گیری قیام عاشورا همت کنند تا مردم به‌ویژه جوانان با این ماه و دلاوران بزرگ آن برای همیشه مانوس شوند.

این استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) علیه استکبار آن زمان در کتاب‌های معتبر تاریخی و دینی مطرح شده است که باید دانشمندان مسلمان و آگاه مفهوم وسیع این موضوع و تاثیر عمیق آن را در سعادت دنیوی و اخروی جهان اسلام برای اقشار مختلف مردم بیان کنند.

وی افزود: چنانچه مسؤولان فرهنگی در ارتباط با تشریح این موضوع و شکافتن نقاط مبهم قیام عاشورا به خوبی عمل کنند، توجه به این ماه به ده روز نخست ماه محرم محدود نمی‌شود، بلکه مردم در تمام حوادث تلخ و شیرین اجتماعی به امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) رجوع می‌کنند و عشق این افراد را برای همیشه در قلب خود نهادینه می‌کنند.

حجت الاسلام محققی، در ادامه سخنان خود به سم‌پاشی‌های متداول دشمنان برای تخریب چهره مسلمانان و اسلام در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام واقعی به جهانیان است، چه بسا که در سایه این اقدامات موثر به خیل عظیم مسلمانان مومن و متد‌ین افزوده شود و افراد بیشتری سعادت شرفیاب شدن در زیر پرچم اسلام را کسب کنند.

امام جمعه شوشتر، به ضرورت آماده کردن مساجد و تکیه‌ها برای شرکت آحاد مردم در مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و اظهار داشت: باید هیأت ا‌منا و روحانیان مساجد برای حفظ کرامت و عظمت این ماه بزرگ، نسبت به فضاسا‌زی در مساجد و اماکن مذهبی اقدام کنند در این راستا از نیروهای جوانان نیز بهره بگیرند.

وی با بیان این که ایران امروز رنگ ماتم و عزا به خود گرفته است، گفت: مردم برای بی‌اثر کردن تبلیغات مخرب دشمنان علیه اسلام همچنین نشان دادن عشق و ارادت خود به سالار شهیدان باید در هیئت‌های مذهبی و عزاداری حضور فعال داشته باشند./945/پ202/ص
ارسال نظرات