۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۹۲۶۵۱
معاون اداره کل تبلیغات خراسان شمالی:

تعمیق فرهنگ عاشورایی ضرورتی انکار ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عزاداری ها را مهم ترین عامل در گسترش، بسط و تعمیق فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و افزود: تعمیق فرهنگ عاشورایی ضرورتی انکار ناپذیر است.
ماه محرم
حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهارداشت: تاریخ همواره بستر حوادث مختلفی بوده ولی بنا به طبیعت و سنت جاری، این حوادث به فراموشی سپرده شده و یا کمرنگ شده اند.

وی با اشاره به جاودانگی نهضت عاشورا گفت: رمز این جاودانگی این است که محور این نهضت بهترین و پاکترین انسان روی زمین بوده و علاوه بر این با انگیزه ای مقدس آغاز شده و آن انگیزه مقدس خدایی بودن آن است.

حجت الاسلام ایزانلو، خاطرنشان کرد: کسی است که قبل از شهادتش بر او گریسته شده و گریستن بر او تأکید شده است و شیعه باید بداند این سرمایه چه گوهر ارزشمندی است تا قدر آن را بهتر بداند.

وی همچنین تصریح کرد: باید سعی کنیم زندگی و عمل ما برای امام حسین(ع) از خالص ترین اعمال ما باشد و همچنین باید در این عمل عبادی مطابق با شرع و اخلاق اسلامی عمل کنیم.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: عزاداری، هدف نیست بلکه انجام عملی برای رسیدن به یک هدف مقدس است و ما می خواهیم با این عمل قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داریم.

وی افزود: آموزه های مکتب اباعبدالله را باید در کلاس عزاداری امام حسین(ع) آموخت و امام حسین(ع) و یارانش قهرمانان راه توحید هستند.

وی بیان داشت:عاشورا درس آزادگی و فداکاری در راه دین، ایثار و از خودگذشتگی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را به ما می دهد و وظیفه مستمعان، مداحان و میزبانان مجالس امام حسین(ع) در این راه بسیار سنگین است.

حجت الاسلام ایزانلو، همچنین ادامه داد: نقش مداحان در ترویج فرهنگ اسلامی اساسی و حیاتی است و مداحان نباید اجازه دهند خرافات در جامعه گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص مهم ترین ساز و کار مداحی است که مداحان اهل بیت(ع) باید به آن مجهز باشند، زیرا مداحی خالص با صفای درونی اثر گذار است.

حجت الاسلام ایزانلو، اظهار داشت: دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون تلاش دارند مداحان را به سمت اهداف مغرضانه خود جلب کنند تا بدینوسیله ارزش قیام سیدالشهدا(ع) را تنزل دهند.

وی تصریح کرد: مداحان ما رسالت کار خود را باور کنند و به دنبال رسالت اصیل خود باشند که بر دوش آنان است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، پرهیز از بدعت‌ها و خرافات و احترام به پیشکسوت و روحانیان را از مهم ترین وظایف مداحان ذکر کرد./966/پ202/الف
ارسال نظرات