دبیر کمیته استانی همکاریها در اصفهان:
نسل جوان نیازمند پاسخگویی به شبهات دینی از سوی مبلغان است
خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به سرعت بالای شبهه افکنی دشمن در عرصه دین اظهار داشت: سربازان امام زمان باید با آمادگی کامل در مقابل سیل هجمه های فکری جوانان بایستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، قاسم سلمانی، دبیر کمیته استانی همکاری های حوزههای علمیه و آموزش و پرورش، در همایش این کمیته که امروز برگزار شد، با اشاره به سه سال فعالیت کمیته همکاریهای آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این حرکتها هرچند رو به رشد بوده است؛ اما باید سرعت خاص خود را از آن انتظار داشت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: برگزاری طرح کتابخوانی اینترنتی پیرامون حضرت زهرا (س)، آموزش عملی نماز برای 159 هزار دانش آموز، برگزرای جشن تکیلف برای دانش اموزان مقاطع سوم راهنمایی پسران و سوم ابتدایی دختران از برنامه های انجام شده در این مدت بوده است.
وی با اشاره به خطر فرقه های نوظهور گفت: تا کنون دو دوره آموزش ضمن خدمت با موضوع فرق و مذاهب با همکاری اداره کل تبلغات اسلامی اصفهان برگزار شده است که 850 نفر از معلمان در مدت 52 ساعت با فرقه های بهاییت، وهابیت، شیطان پرستی، تصوف و جریانهای سیاسی و فرهنگی کشور آشنا شدند.
سلمانی اضافه کرد: بیش از 1800 روحانی برای برگزاری نماز در مدارس با آموزش و پرورش استان همکاری می کنند و در 33 مدرسه شبانه روزی امام جماعت مقیم برگزاری نماز در سه وقت را برای دانش آموزان پیگیری میکنند.
وی ادامه داد: امسال 51 نفر از طلاب اصفهان به استخدام آموزش و پرورش درآمدند که 38 نفر آنها برادر و 13 نفر آنها را خواهران تشکیل میدادند.
دبیر کمیته استانی همکاری های آموزش و پرورش با اشاره به اعزام 45 مبلغ در سال جدید به مدارس اصفهان گفت: 850 گفتمان دینی در ایام محرم در مدارس استان برگزار میشود.
وی با اشاره به سرعت بالای شبهه افکنی دشمن اظهار داشت: سربازان امام زمان باید با آمادگی کامل در مقابل سیل هجمه های فکری جوانان بایستند.
سلمانی ابراز داشت: با توجه به نقش معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان، راه اندازی حوزه های علمیه ویژه فرهنگیان و همچنین برخی حوزههای علمیه ویژه دانش آموزان می تواند نقش بسزایی در تقویت بنیه دینی این دو قشر داشته باشد.
وی اظهار داشت: رصد فرهنگی مدارس نشان می دهد وضعیت فرهنگی مدارس رو به بهبود است و برای دستیابی به اهداف نیاز به تعامل بیشتر حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است./965/پ202/س
ارسال نظرات