۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۹۲۶۷۳

یادواره شهدای روحانی شهرستان هشترود برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، نخستین یادواره شدای روحانی شهرستان هشترود از توابع استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
يادوراه شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیل زرنقی، امام جمعه چاراویماق، در یادواره شهدای روحانی شهرستان هشترود با بیان این که روحانیت همواره در جبهه‌های حق علیه باطل پیشقراول بوده است، اظهار داشت: روحانیت نه تنها در کلام بلکه در عمل قابت کردند که پاسدار ارزش ها و مبانی دینی هستند.

وی تصریح کرد: تعداد شهدای روحانی دفاع مقدس نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه نشان می‌دهد که روحانیت با تبلیغ عمل‌گرا نقش بنیادین در تعالی شریعت نبوی بر عهده دارند.

همچنین حجت الاسلام زرنقی با بیان این‌که نقش خطیر روحانیت در دوران انقلاب اسلامی مغفول واقع شده است، خاطر‌نشان کرد: برگزاری این‌گونه یادواره‌ها می‌تواند در آگاه‌سازی عموم مردم نسبت به نقش روحانیون مجاهد بیش از گذشته مؤثر باشد.

امام جمعه ورزقان در ادامه با بیان این‌که عامل اصلی دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران، عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) و پیروی از ولایت فقیه است، گفت: دشمنان به دنبال تصعیف جایگاه و نقش رهبری نظام هستند، غافل از اینکه مردم خود پشتیبان ولی فقیه بوده و خواهند بود.

وی با بیان این‌که شهدای روحانی توفیق جهاد با نفس و جهل را داشتند، گفت: روحانیت مجاهد نه تنها در سنگرهای علم بلکه در عرصه جنگ نیز افتخار آفرید و قله‏های بلند‏ سعادت جاویدان را فتح کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات