۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۹۲۶۷۴
عضو خبرگان رهبری:

جهان امروز نیازمند اندیشه های ارزشمند امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: نیاز امروز جهان به فرهنگ عاشورا و اندیشه های ارزشمند امام حسین(ع) بیش از گذشته احساس می شود،
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز جمع ائمه جماعات مدارس این استان به تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) آمال و آرمان آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان است، شیعه باید به وجود ولایت و امامت افتخار کند.

وی خاطر نشان کرد: نباید در هیأت های مذهبی با بروز برخی بدعت ها، قداست عزاداری های ماه محرم، شکسته شود، عزاداری ها یکی از ارزشمندترین داشته های عاشقان اهل بیت(ع) است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که نیاز امروز جهان به فرهنگ عاشورا و اندیشه های ارزشمند امام حسین(ع) بیش از گذشته احساس می شود، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) نماد عدالت، ایثار و فداکاری است، ضروری است همگان با عبرت گیری از فلسفه قیام عاشورا سعادت دنیوی و اخروی را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر پاسخگویی روحانیان مبلغ نسبت به شبهات القائی دشمنان در خصوص واقعه عاشورا تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای بی سند و احماقه استکبار جهانی و برخی بی خرد، عقلانیت در قیام اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که بحث امامت در حادثه کربلا بحثی فراتر از هر قید زمان و مکان است، گفت: بزرگترین درس کربلا در اطاعت ولی امر و امام خود بودن است طوری که همه شهدای کربلا خود را فدایی امام و قاعد عظیم خود کرده‌اند تا بتوانند جایگاه ارزنده عرض ارادت به امام و پیشوا را نشان دهند.

وی در ادامه بر تبلیغ و تبیین هنرمندانه فلسفه عاشورا از سوی روحانیت تاکید کرد و افزود: ورود هرگونه خرافات و مباحث مربوط به آن جزو آفت‌های عزاداری ماه محرم است./935/پ202/الف
ارسال نظرات