۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۲۶۷۶
آیت الله شبستری:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای‌ احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: رمز اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است،
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز چهارشنبه در جمع دانش آموزان مدرسه راهنمایی نمونه دولتی قدس در تبریز اظهار داشت: یکی از اهداف مهم قیام اما حسین(ع) در روز عاشورا احیای سنت نبوی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی خاطر‌نشان کرد: حذف این فریضه مهم اسلامی آسیب‌ جبران‌ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می کند، فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر احکام الهی است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر افزود: همگان به ویژه متولیان فرهنگی باید در ماه محرم که ماه امام حسین(ع) است، به دور از پیرایه‌ها و بدعت‌ها برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بکوشند.

امام جمعه تبریز همچنین بر بهره مندی از ابزارهای روز و هنرمندانه برای تبلیغ فرائض دینی تاکید کرد و گفت: متولیان امر بایستی ضرورت اجرای احکام الهی را برای جوانان تبیین کنند، در این صورت آنان خود مجری و مروج مبانی دینی خواهند بود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود امنیت اخلاقی را خواست امروز مردم دانست و گفت: کار فرهنگی همواره در اولویت باشد؛ اما با آن عده که در فکر اختلال در امنیت روانی جامعه هستند، بایستی برخورد قاطع صورت گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات