۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۹۲۶۷۷

مسجد یکصد ساله روستای سوچلمای نکا در آتش سوخت

خبرگزاری رسا ـ به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده نا مناسب از بخاری نفتی؛ مسجد یکصد ساله روستای سوچلمای نکا، در آتش سوخت.
آتش سوزي
سید مهدی میری، بخشدار هزارجریب نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اظهار داشت: این مسجد با قدمت یکصد ساله خود، محلی مناسب برای ترویج احکام اسلامی و دینی در منطقه بود که به دلیلی عدم رعایت نکات ایمنی آتش گرفت.

میری افزود: این مسجد که از مساجد قدیمی بخش هزارجریب نکا است در سال 62 از حجت الاسلام ناصحی از علمای برجسته این روستا بازسازی شد.

وی اضافه کرد: آتش در این مسجد نیمه شب گذشته آغاز و به دلیل متصل بودن لوله خروجی بخاری به سقف چوبی، مسجد امام حسین(ع) روستای سوچلما در آتش سوخت.

وی بیان داشت: متأسفانه به دلیل عدم وجود پایگاه آتش نشانی در بخش هزارجریب و همچنین مسافت طولانی مسیر شهر تا روستا، تلاش اهالی روستا بی اثربود و این مسجد کاملاً در آتش سوخت و تنها دیوارهای مسجد به جا مانده است.

میری اضافه کرد: در این آتش سوزی همه کتب مختلف موجود در مسجد، فرش، ظرف و بسیاری از اموال داخل مسجد در آتش سوخت.

بخشدار هزارجریب در خصوص خسارت وارد شده به این مسجد بیان داشت: 60 میلیون تومان به این مسجد قدیمی خسارت وارد شده است و اکنون با توجه به ماه محرم، اهالی این روستا مکانی برای عزاداری ندارند.

وی ادامه داد: این روستا با دارا بودن 200 خانوار جمعیت از روستاهای بزرگ بخش هزارجریب است که با توجه به دارا بودن مسجد امام رضا(ع) در این روستا به دلیل جمعیت زیاد، این مسجد جوابگوی خیل عظیم عزاداران نیست.

میری یادآور شد: وجود پایگاه آتش نشانی از مسائل ضروری در بخش هزارجریب است که به لیل دور بودن و فاصله زیاد از شهر است با توجه به رایزنی های مختلف، در این رابطه تا کنون هیچ اقدامی نشده است و سالانه به دلیل عدم وسایل اطفای حریق و عدم حضور به موقع ماموران آتش نشانی در مناطق دور دست هزارجریب نکا به واحد مسکونی فراوانی خسارت جبران ناپذیری وارد می شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود پایگاه آتش نشانی در لایی و استخرپشت از ضروریات لازم منطقه است که باید در این راستا چاره اندیشی شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات