۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۲۶۸۱
با پیام بان کی مون؛

همایش حقوق بشر و صلح جهانی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه ای حقوق بشر و صلح و دوستی جهانی با تاکید بر مبانی ارزشمند اسلامی در تبریز برگزار شد.
حقوق بشر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد رجایی‌مقدم، معاون مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد، امروز در همایش منطقه‌ای حقوق بشر و صلح دوستی جهانی در تبریز با اشاره ادعاهای دروغین دول غربی در حوزه حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر در برخی کشورهای غربی به صورت فاحش نادیده گرفته می‌شود و این در حالیست که اجرای قانون در ایران ضدبشری نامیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل متحد برای تحقق حقوق بشر در سطح جامعه بین‌الملل ناتش های گسترده ای را آغاز کرده، اما نفوذ برخی قدرت ها در این سازمان کارایی آن را به طور کامل نشان نمی دهد.

رجایی مقدم با بیان اینکه توسعه، صلح و امنیت به عنوان ستون‌های نظام متحد مورد تاکید قرار می گیرد، گفت: نیل به ابده آل ها و جهانی به دور از جنگ و سرشار از صلح و پایداری اوج آرزوهای فعالان حقوق بشر در سراسر جهان است.

همچنین حسن فرهودی‌نیا، دبیر علمی همایش منطقه‌ای حقوق بشر و صلح دوستی جهانی در سخنانی با تاکید بر جایگاه متعالی حقوق بشر در آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: در قرآن کریم به موضوع برابری انسان‌ها تاکید شده و ملاک برتری تنها تقواست.

وی با بیان اینکه ادیان الهی بر حقوق بشر تاکیدات خاصی دارند، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به وضوح به کرامت انسانی پرداخته پو از تجلیل شخصیت و حرمت انسانی سخن گفته است.

همچنین در ادامه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به این همایش قرائت شد.

بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر که همزمان با 10 دسامبر برابر با 19 آذرماه صادر شده است، بر ضرروت استفاده از ظرفیت تمام انسان‌ها برای تحقق حقوق بشر جهانی تاکید کرده است.

در این پیام آمده است: حقوق بشر شالوده آزادی، ‌صلح، توسعه و عدالت است و در مرکز ثقل کار سازمان ملل متحد در سراسر جهان قرار دارد، قوانین برای صیانت و ارتقای حقوق بشر لازم‌الاجرا هستند اما اغلب اوقات جریان این امر در سطح مردم تنزل می‌یابد.

بان‌کی به تعهد همگانی در موضوع حقوق بشر اشاره کرده و یادآور شده است: مدافعان حقوق بشر گروه‌های گوناگونی هستند اما همگی در تعهد نسبت به افشای خطاکاری، ‌حفاظت از آسیب‌پذیرترین‌ها و خاتمه مصونیت از مجازات سهیم هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این پیام خاطر نشان است: دولت‌ها مسئولیت اصلی در حفاظت از حامیان حقوق بشر را بر عهده دارند و از تمام دولت‌ها می‌خواهم تا متضمن آزادی بیان و اجتماعات باشند که کار مدافعان حقوق بشر را امکانپذیر می‌سازد، هر کس فارغ از شغل و تحصیلات می‌تواند قهرمان حقوق بشر باشد پس اجازه دهید از چنین توانایی استفاده کنیم و اجازه دهید هر یک از ما مدافع حقوق بشر باشیم./935/پ202/ص
ارسال نظرات